رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان:

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم استان گیلان آغاز می شود

چهل و دومین دوره مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اوقاف گیلان از فردا آغاز می شود.

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم استان گیلان آغاز می شود

به گزارش ۸دی، محمد مهدی قربانیان، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان با بیان اینکه چهل و دومین دوره مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اوقاف گیلان از ۹ صبح فردا در آستارا آغاز می شود اظهار کرد: این دوره از مسابقات درهشت رشته آوایی شامل حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، دعاخوانی و چهار رشته معارفی حفظ و معارف موضوعی، حفظ و معارف حدیث، تفسیر قرآن کریم و تفسیر قرآن ویژه اهل سنت برگزار می شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان با اشاره به اینکه چهار رشته نغمات دینی، همسرایی و همخوانی قرآن کریم، آثار دو یا چند زبانه قرآنی و انشاد انفرادی و تک خوان محور از دیگر رشته های این دوره از مسابقات هستند یادآور شد: چهل و دومین دوره شهرستانی مسابقات قران کریم گیلان به صورت متمرکز در ۵ منطقه برگزار می شود.

قربانیان با بیان اینکه متسابقین برادر شهرستان های ماسال، آستارا و تالش فردا، ۲۱ خرداد از ساعت ۹ صبح در آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم آستارا برگزار می شود گفت: متسابقین برادر شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت در روز چهارشنبه، ۲۲ خرداد در آستان امام زاده ابراهیم شفت با یکدیگر رقابت می کنند.

وی افزود: متسابقین برادر شهرستانهای آستانه اشرفیه و بندر انزلی، شنبه ۲۵ خرداد در آستان بی بی حوریه بندرانزلی و متسابقین برادر شهرستانهای لاهیجان، لنگرود و رودسر یکشنبه ۲۶ خرداد در مسجدشهداء موقوفه طالب زاده رودسر برگزار می شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان گفت: متسابین برادر شهرستانهای رشت و رودبار ۲۷ و ۲۸ خرداد در حرم خواهر امام رشت با یکدیگر رقابت می کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: متسابقین خواهر شهرستان های ماسال، آستارا و تالش فردا، ۲۱ خرداد از ساعت ۹ صبح در آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم آستارا در رقابت های قرآنی چهل و دومین دوره مسابقات شهرستانی اوقاف گیلان شرکت می کنند.

قربانیان اذعان کرد: متسابقین خواهر شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت در روز چهارشنبه، ۲۲ خرداد در آستان امام زاده ابراهیم شفت با یکدیگر رقابت می کنند.

وی افزود: متسابقین خواهر شهرستانهای آستانه اشرفیه و بندر انزلی، شنبه ۲۵ خرداد در موسسه خانه قرآن بندرانزلی و متسابقین خواهر شهرستانهای لاهیجان، لنگرود و رودسر یکشنبه ۲۶ خرداد در دارالقرآن موقوفه طالب زاده رودسر برگزار می شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان گفت: متسابین خواهر شهرستانهای رشت و رودبار ۲۹ و ۳۰ خرداد در حرم خواهر امام رشت با یکدیگر رقابت می کنند.

قربانیان اظهار داشت: در این دوره از مسابقات ۱۸۲ متسابق برادر و ۳۷۷ متسابق خواهر حضور دارند.

مرحله استانی در نیمه اول تیرماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه