عضو هیأت رئیسه هیأت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی:

رانت هزاران میلیارد تومانی خصوصی‌سازی‌ها نصیب افراد خاص شد

عضو هیأت رئیسه هیأت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی گفت: هزاران میلیارد تومان رانت در جریان‌خصوصی‌سازی‌ها نصیب بعضی افراد شد که دستی در سرمایه بخش خصوصی دارند و دستی هم در دولت داشتند.

رانت هزاران میلیارد تومانی خصوصی‌سازی‌ها نصیب افراد خاص شد

به گزارش ۸دی، سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روند خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها اشاره داشتند در اجرای اصل ۴۴، استفاده از توان بخش خصوصی و واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی و تعاونی بدون نظارت و مکانیسم‌های قانونی نه تنها به نفع اقتصاد نبوده و نیست، بلکه به ضرر اقتصاد هم هست و شاهد آن همین مواردی است که امروز در رسانه‌ها و مجلس پیگیر آن هستیم که نهایتا به کلید خوردن تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی انجامید.

وی افزود: کسانی که باید در بحث خصوصی‌سازی دلسوزانه کار می‌کردند، متأسفانه از این نمد برای خودشان کلاه دوختند و فشار زیادی را برای کارگران وارد کردند و در بعضی موارد قانون را دور زدند. با وجود اینکه باید پنج سال نیروهای خود را نگه می‌داشتند این کار را نکردند و کارگران را بیرون کردند، آهن‌آلات کارخانه را فروختند و زمین را تغییر کاربری دادند و فروختند.

عضو عضو هیأت رئیسه هیأت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: در جریان این خصوصی‌سازی‌ها هزاران میلیارد تومان رانت نصیب بعضی از افراد شد، این افراد همان کسانی هستند که دستی در سرمایه بخش خصوصی دارند و دستی هم در دولت داشتند و دیدیم شخص رئیس سازمان خصوصی‌سازی هم از این خصوصی‌سازی‌ها بهره‌برداری‌هایی داشت که درنهایت به ممنوع‌الخروج شدن وی انجامید.

ابطحی خاطرنشان کرد: با کمال تعجب دیدیم علی‌رغم ممنوع‌الخروج شدن رئیس سازمان خصوصی‌سازی، آقای رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد و دیگران که باید رئیس سازمان خصوصی‌سازی را با این وضعیت تغییر می‌دادند، مثل اینکه دچار قحط‌الرجال شدند، همچنان آقای پوری‌حسینی را در سمتش ابقا کردند و همین مسئله موجب سلب اعتماد عمومی شده است و این سلب اعتماد عمومی از دولت آقای روحانی نیست بلکه سلب اعتماد از کلیت نظام است و این بسیار بسیار خطرناک است.

وی افزود: آنچه که موجب نگرانی من شده، همین بحث سلب اعتماد از کلیت نظام است. کسانی برده‌اند و خورده‌اند و چوب این کار آنها را باید نظام بخورد، نظامی که تقصیری ندارد، راهکار و قانون داده، اما این قوانین نادیده گرفته می‌شود.

عضو هیأت رئیسه هیأت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: هدف از خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ ایجاد رونق تولید و اشتغال بود، اما حالا می‌بینیم اشتغال که هیچ، بلکه کار موجود هم از بین رفته و عده‌ای هم صاحب ثروت های بادآورده‌ای شده‌اند که نمونه‌های آن را در این مانور اشرافیت و تجمل در مجالس و همایش‌ها می‌بینیم.

ابطحی در پایان خاطرنشان کرد: ما مصریم که تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی بدون درنظر گرفتن مسائل جناحی و سیاسی و همچنین بدون جانبداری‌ها انجام شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه