فیسبوک و توئیتر حساب‌های کاربری مرتبط با ایران را حذف کردند

شرکت‌های فیسبوک و توئیتر اعلام کردند چندین حساب کاربری مرتبط با ایران را حذف کرده‌اند.

فیسبوک و توئیتر حساب‌های کاربری مرتبط با ایران را حذف کردند

به گزارش هشت دی،شرکت‌های فیسبوک و توئیتر بار دیگر اعلام کردند حساب‌های کاربری مرتبط با ایران را حذف کرده‌اند.

فیسبوک اعلام کرده بر اساس اطلاعات به دست آمده از شرکت «فایرآی» ۵۲ حساب کاربری، ۳۶ صفحه و ۷ گروه و سه حساب کاربری اینستاگرام را که وابسته به حکومت ایران بوده‌اند، حذف کرده است.

به نوشته واشنگتن‌پست، از جمله موارد حذف شده دو حساب کاربری در توئیتر بوده‌اند که قصد داشته‌اند با انتشار پیام‌های جعلی خودشان را به عنوان نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره جا بزنند.

شرکت توئیتر اعلام کرده از ابتدای ماه جاری میلادی («مه») حدود ۲۸۰۰ حساب کاربری که مبداً آنها در ایران بوده را حذف کرده است. توئیتر، علی‌رغم این نگفته که این حساب‌ها متعلق به حکومت ایران بوده‌اند.

همزمان شرکت «فایرآی» هم مدعی شده شبکه‌ای از حساب‌های کاربری جعلی در فضای مجازی اقدام به تقلید رفتارهای روزنامه‌نگاران و سیاستمداران کرده و پیام‌هایی را در حمایت از ایران منتشر کرده‌اند.

  فیسبوک و توئیتر پیش از این هم چندین هزار صفحه و حساب کاربری متعلق به ایرانیان را بدون ارائه مستندات لازم تعطیل کرده است.

اقدام علیه ایران در حالی صورت گرفته که فیسبوک و توئیتر علی‌رغم تحقیقات گسترده‌ای که نشان می‌دهند ربات‌های وابسته به عربستان سعودی، تروریست‌های منافقین و رژیم صهیونیستی در حال انتشار پیام‌های ضدایرانی هستند، اقدامی برای حذف آنها انجام نمی‌دهد.

منابع خبری پیش از این همچنین گزارش داده‌اند روزنامه نگاران و فعالان فلسطینی مدت‌هاست که از شبکه‌های اجتماعی چون فیسبوک به دلیل اتخاذ معیارهای دوگانه در اجرای سیاست‌های خود در زمینه مباحث  اسرائیل و فلسطین گله‌مند هستند. این شرکت، تاکنون حساب کاربری‌ ده‌ها فلسطینی را مسدود کرده است.

سال گذشته نیز نشریه آمریکایی «اینترسپت» در گزارشی نوشت که فیسبوک برای حذف صفحات و مطالب برخی از فعالان فلسطینی  به دستور دولت آمریکا و مقام‌های رژیم صهیونیستی عمل می‌کند.

ماه مارس سال گذشته (اسفند) نیز ده‌ها اصحاب رسانه فلسطینی در اعتراض به مسدود شدن حساب کاربران فسلطینی در فیسبوک در مقابل دفتر سازمان ملل در غزه تجمع کرده و با انتقاد از این اقدام، آن‌را نقض آشکار حق آزادی بیان و عقیده برشمردند.

 «سلاما معروف» سخنگوی جنبش مقاومت حماس نیز در آن برهه اظهار داشت: «فیسبوک سال گذشته به بهانه‌های ساختگی حدود ۲۰۰ حساب فلسطینیان را مسدود کرده است و از سال ۲۰۱۸ به این طرف نیز حساب ۱۰۰ کاربر دیگر را بست. »

وی افزود که حدود ۲۰ درصد از حساب‌های فیسبوک متعلق به اسرائیل بدون این‌که با تهدید بسته شدن مواجه شوند به طور آشکاری برانگیخته شدن خشم علیه فلسطینی‌ها را موجب می‌شوند.

«مرکز رسانه‌های اجتماعی عرب» نیز در ماه آوریل سال گذشته (فروردین ۱۳۹۷) در گزارشی اعلام کرد که یگان سایبری رژیم اسرائیل به طور رسمی اعلام کرده که فیسبوک در سال ۲۰۱۷ با  ۸۵ درصد از تقاضا‌های تل آویو جهت حذف محتویات ، حساب‌ها و صفحه‌های کاربران فلسطینی موافقت کرد.

فیسبوک در ماه‌های گذشته در چندین وهله برخی اتهامات اثبات‌نشده صفحات متعلق به کاربران ایرانی که تنها به حمایت از توافق هسته‌ای ایران و علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی پرداخته‌اند را حذف کرده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه