کارشناس مذهبی در گفتگو با 8دی:

انسان باید به اهمیت شب های قدر معرفت پیدا کند/ اگر فقط صرف نیازهای دم دستی زندگی، دعا کنیم در حق خودمان ظلم کرده ایم

کارشناس مذهبی با بیان اینکه خصوصیت و ویژگی که خداوند متعال در  شب های قدر قرار داده برای آدم شدن و رسیدن به فضایل اخلاقی، حقیقی و انسانی است، گفت: اگر کسی فقط صرف نیازهای دم دستی زندگی، دعا و مطالبه کند در حق خودش ظلم کرده و کم گذاشته است.

انسان باید به اهمیت شب های قدر معرفت پیدا کند/ اگر فقط صرف نیازهای دم دستی زندگی، دعا کنیم در حق خودمان ظلم کرده ایم

حجت الاسلام میرشمس اکبر حسینی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی، اظهار کرد: منزلت و عظمت شب های قدر مکرر به اشکال مختلف به ویژه در ماه مبارک رمضان و در نزدیکی به این شب ها گفته شده و در سوره مبارکه قدر خداوند متعال مصادیق مهمی را فرمودند.

وی با تأکید براینکه اکثر در شب های قدر سفارش به دعا شده است، تصریح کرد: بعضا دعا ها جنبه دنیایی و مادی محض دارد که خیلی مطلوب نیست،خصوصیت و ویژگی که خداوند متعال در  شب های قدر قرار داده برای آدم شدن و رسیدن به فضایل اخلاقی، حقیقی و انسانی است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه حل مشکلات جامعه مسلمین و شفای بیماران باید در دعاهای شب قدر باشد، اضافه کرد: شب های قدر برای رسیدن به تعالی و کمال حقیقی است.

میرشمس اکبر حسینی افزود: اگر کسی صرف نیازهای دم دستی زندگی دعا و مطالبه کند در حق خودش ظلم کرده است و کم گذاشته است.

وی با تأکید براینکه انسان باید به اهمیت شب های قدر معرفت پیدا کند، اضافه کرد: از ما در شب های قدر کثرت عمل نمی خواهند اگر دعاهای مختلف است به این معنا نیست که انسان همه این دعاها را انجام دهد نه بلکه  توجه و تفکر مهم است اگر به طور مثال فردی ۱۰ بند از دعای جوشن کبیر را می خواند این فرازها را با توجه بخواند و با توجه و تفکر کلمات را ادا کند البته اینکه با چرت و خواب آلودگی هم بخواند همان مقدار اثر دارد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه شب های قدر بایددر قالب های مختلف با خدا حرف زد، تصریح کرد: اینکه در شب های قدر در جمع ها می نشینیم به این دلیل است که یک نفر دل شکسته و کسی که حال خوب و جایگاهی پیش خداوند متعال دارد دعا کند در آن جمع و خداوند متعال دعای آن جمع را بخاطر آن یک نفر مستجاب می کند.

وی با تأکید براینکه خلوت فردی نیز داشته باشیم، اظهار کرد: حدیث نفس کنیم و ضعف های اخلاقی و نفسانیمان را بگوییم و حالات بدمان را با خدا حرف بزنیم، ان شالله خداوند متعال کمک کند خصوصیات عالی شب قدر را درک کنیم و برای خودمان قدمی برداریم و در پرونده اعمال ما ذخیره و ثبت و ضبط شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه