دلخوش در موافقت با افزایش تعداد نمایندگان مجلس:

۲۰ سال از قانون افزایش تعداد نمایندگان عقب هستیم

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به اهمیت افزایش حقوق نمایندگان و اصلاح حوزه‌های انتخابیه مجلس گفت: مردم برخی حوزه‌های انتخابیه به علت وسعت و دارا بودن تنها یک نماینده از حقوق خود محروم هستند.

۲۰ سال از قانون افزایش تعداد نمایندگان عقب هستیم

به گزارش ۸دی، سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها اظهار داشت: طبق اصل (۶۴) قانون اساسی هر ۱۰ سال تعداد نمایندگان مجلس مورد بازبینی قرار می‌گیرد که در حال حاضر بر اساس گزارش کمیسیون ۲۰ سال عقب هستیم و باید در این باره تصمیم‌گیری کنیم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی  در ادامه تصریح کرد: اشکالاتی که نمایندگان به این طرح وارد می‌دانند، زمان بررسی جزئیات قابل طرح است و در حال حاضر کلیات مورد بررسی قرار دارد؛ همچنین زمان‌بندی انتخابات در حال فرا رسیدن است و هر چه سریعتر این موضوع باید تعیین تکلیف شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر این طرح رأی بیاورد، موافق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره حوزه‌های انتخابیه خواهد بود، عنوان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که نماینده مجلس حداکثر شناخت را از مردم خود داشته باشد.

دلخوش ادامه داد: با توجه به مهاجرت‌های سال‌های اخیر، جای جمعیت شهری و روستایی عوض شده است و حقوق مردم باید رعایت شود.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح حوزه‌های انتخابیه خاطر نشان کرد: شهری داریم که با یک و نیم میلیون جمعیت ۵ نماینده دارد و از سوی دیگر ۵ شهر با فاصله ۷۰۰ کیلومتری داریم که با دارا بودن چند فرماندار و چند ائمه جمعه تنها یک نماینده دارد و باعث می‌شود نماینده مجلس به خوبی به حوزه انتخابیه خود رسیدگی نکند لذا این اصلاح ضروری است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه