ماجرای تک‌خوانی یک زن و هنجارشکنی در ابیانه چه بود

تک‌خوانی یک زن در یکی از محله‌های روستای تاریخی ابیانه و هنجارشکنی و کشف حجاب برخی در این روستا واکنش‌ فعالان فضای مجازی و مردم منطقه را به همراه داشت.

ماجرای تک‌خوانی یک زن و هنجارشکنی در ابیانه چه بود

به گزارش ۸دی؛ روزهای گذشته دو ویدئو از تک‌خوانی یک زن و رقص و آوازخوانی و هنجارشکنی در ابیانه در فضای مجازی منتشر شد که واکنش‌های کاربران فضای مجازی را به همراه داشت.

براساس گفته شاهدان آخر هفته گذشته اتوبوسی از گردشگران از یکی از استان های جنوبی کشور به این منطقه روستایی وارد می شود که یکی از این گردشگران در اقدامی خلف عرف در یکی از محله‌های این روستا اقدام به اجرای تک‌خوانی در فضای عمومی کرده است؛ همزمان ویدئو دیگر از رقص و آوازخوانی مختلف و هنجارشکنی در این بافت تاریخی منتشر شد که با توجه به بافت فرهنگی منطقه و قرارگیری در ماه مبارک رمضان با اعتراض مردم همراه شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در گفت‌وگو با صاحب نیوز با اشاره به این ویدئو منتشر شده، اظهار کرد: این فیلم‌ها برای پیگیری در اختیار حراست اداره کل قرار گرفت.

فریدون اللهیاری گفت: اهمیت این مسئله برای اداره کل این است که این قضیه در تورهای گردشگری و یا خانوادگی رخ داد که اگر تور گردشگری باشد اداره کل ورود پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر موضوع گردشگری باشد برخورد با این قضیه‌ها وظیفه ما است و اگر غیر گردشگری باشد مراجع انتظامی برخورد می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان ادامه داد : برخی‌ها می‌گویند یک موضوع دورهمی خانوادگی بوده است، اما ما تاکنون اطلاع دقیقی از این ماجرا نداریم و در حال پیگیری هستیم.

قطعاً جلوی این هنجارشکنی‌ها باقدرت اساس قانون خواهیم ایستاد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نطنز در همین رابطه گفت: قطعاً این حرکت‌ها موردپذیرش مردم شهرستان نطنز و دستگاه قضایی نیست.

مرتضی باصریان ادامه داد: مردم این شهرستان به‌عنوان شهر اولیا الله که بیش از ۴۰ امامزاده در آن واقع‌ شده است نمی‌تواند برای این حرکت‌ها ساکت بنشینند.

وی افزود: این زن حدود ۲۰۰ ویدئو در شبکه اینستاگرام خود با این مضمون‌ها به اشتراک گذاشته‌ است و ما اولین شهرستانی هستیم که به این اتفاق تلخ واکنش نشان دادیم و قطعاً جلوی این هنجارشکنی‌ها باقدرت و قوت و بر اساس قانون خواهیم ایستاد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نطنز اظهار کرد: بلافاصله پس از وصول گزارش از ناحیه مرجع انتظامی به دادستانی دستور احضار زن خواننده و راهنمای گردشگران صادر و متعاقباً بلافاصله اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از بروز چنین اقداماتی در آینده نزدیک جلسه‌ای با مسئولان مرتبط و ذی‌ربط خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده دوباره این قبیل حرکات و رفتارهای هنجارشکن در اماکن تفریحی و تاریخی شهرستان نطنز و احراز قصور از هرکدام از متولیان، دادستانی بدون اغماض با این مسئولان برخورد خواهد کرد.

شهرستان درگیر پیگیری این جریان

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز در گفت‌وگو با صاحب نیوز با بیان اینکه این شهرستان در حال پیگیری این جریان است؛ اظهار کرد: پلیس امنیت و دادستان شهرستان نطنز پیگیر این قضیه هستند و با خاطیان برخورد می‌کند.

حسین یزدانمهر گفت: اطلاع دقیقی از زمان ضبط کردن این فیلم نداریم و ما هم مانند دیگر مردم فقط شنیده‌ایم؛ پایگاه ابیانه ملی است.

وی افزود: طبق شنیده‌ها این افراد تور گردشگری نبودند؛ گروهی خانوادگی از شیراز بودند که این‌ها بر اساس شنیده‌ها است و هیچ مستنداتی دقیقی تاکنون به دست ما نرسیده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه