تولید ۷ هزار تن چای خشک در کارخانجات شمال کشور

رئیس سازمان چای کشور از تولید ۷ هزار تن چای خشک در کارخانجات شمال کشور خبر داد.

تولید ۷ هزار تن چای خشک در کارخانجات شمال کشور

به گزارش ۸دی، حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور گفت: از نهم اردیبهشت آغاز چین برگ سبز چای تا امروز ۷ هزار تن چای خشک با کیفیت در ۱۶۰ کارخانه چایسازی گیلان ومازندران تولید شده است.

وی، با اشاره به اینکه این مقدار چای خشک از ۳۲ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران شمال کشور استحصال شد، افزود: ۹۹ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک بود.

رئیس سازمان چای کشور گفت: شرایط مناسب آب و هوایی، توجه دولت به صنعت چای با پرداخت وام بهزراعی، افزایش رغبت چایکاران برای تولید با افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای، دقت چایکاران در برداشت و همت کارخانه داران در تولید باعث شد تا به رغم تاخیر ۱۰ روزه در آغاز برداشت برگ سبز چای تولید چای خشک درجه یک امسال حدود ۱۰ درصد افزایش یابد.

حبیب جهانساز، با بیان اینکه ممتاز، شکسته، قلم، باروتی و خاک از رقم‌های مهم چای خشک تولیدی در شمال ایران است، افزود: گیلان و مازندران ۵۵ هزار خانوار چایکار و ۲۵ هزار هکتار باغ چای دارد.

وی، با اشاره به اینکه چایکاران شمال کشور در سه مرحله بهاره، تابستانه و پائیزه برگ سبز چای برداشت می‌کنند، تصریح کرد: ۹۰ درصد چای کشور در گیلان تولید می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه