روحانی در نشست خبری مشترک با عادل عبدالمهدی:

امیدواریم بعد از ماه رمضان شاهد شروع عملیات لایروبی در اروند‌رود باشیم

رئیس جمهور گفت: امیدواریم بعد از ماه رمضان شاهد شروع عملیات لایروبی در اروند‌رود باشیم.

امیدواریم بعد از ماه رمضان شاهد شروع عملیات لایروبی در اروند‌رود باشیم

به گزارش هشت دی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ظهر امروز در نشست خبری مشترک با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق ضمن خوش آمد گویی به مناسبت حضور در ایران، گفت: اینجا بار دیگر می خواهم از دولت و ملت عراق به خاطره پذیرایی گرمشان در سفر من به این کشور تشکر کنم و امیدوارم ما بتوانیم امروز و فردا میزبان خوبی برای هیئت عالی‌رتبه عراقی باشیم.

وی ادامه داد: روابط دو ملت ایران و عراق روابط عمیق تاریخی در طول قرنها است. یکی از مباحث مهم امروز اجرایی شدن همه توافقات ای بود که بین دو کشور در سفر من به بغداد انجام شده بود. اولین توافق ما تا امروز رایگان شدن ویزا بین ایران و عراق است که از این نعمت امیدواریم هم مردم ایران هم مردم عراق استفاده کنند و روابط دو ملت تسهیل‌تر و بهتر شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز هم توافق بسیار مهمی که با هم انجام دادیم برای لایروبی اروندرود مورد تاکید دو طرف بود و امیدواریم تا پایان ماه رمضان همه برنامه‌های فنی تدوین شود و ما بعد از ماه رمضان و شاهد شروع عملیات و لایروبی در اروند‌رود باشیم. همچنین طرح مهم اتصال راه آهن ایران و عراق که امیدواریم در آینده مسیرهای مختلف به این راه آهن وصل شود و فعلا مسیر شلمچه به بصره مورد تاکید دو طرف است و امیدواریم عملیات فنی و تفاهمات فنی آن انجام گیرد و بعد از ماه مبارک رمضان شاهد شروع عملیات این راه آهن باشیم.

ادامه دارد…

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه