فشار آمریکا به ایران برای توافق هسته‌ای بهتر است

نیویورک تایمز نوشت :هدف (امریکا ) از فشارها صرفا تنبیه ایران نیست بلکه ایجاد اهرم برای رسیدن به یک توافق هسته ای بهتر است.

فشار آمریکا به ایران برای توافق هسته‌ای بهتر است

به گزارش هشت دی،روزنامه ی امریکایی «نیویورک تایمز»در گزارش نیویورک تایمز به قلم ‘برت استیفنس’ – برنده جایزه پولیتزر سال ۲۰۱۳ – آمده است: نزدیک به یک سال از خروج آمریکا از برجام گذشته و در حالی که گفته می شد این اقدام موجب خسارت برای منافع آمریکا در خاورمیانه خواهد شد، تا کنون نتایج این اقدام چنین نبوده است.

نیویورک تایمز از نتایج خروج آمریکا از برجام دفاع کرد و درباره فشارهای به ایران برای دستیابی به توافق بهتر نوشت :مایک پمپئو پیشتر معیارهایی برای توافق اعلام کرد که بخش زیادی از تشکیلات سیاست خارجی در واشنگتن این خواسته ها را نابخردانه توصیف کردند.

این در حالی است که خواسته های پمپئو همان چیزی است که آمریکا حق دارد مطالبه کند و چیزی است که فکر می کنیم می توانیم به آن دست یابیم و مطرح کردن آنها نباید جنجالی باشد.

کشورهای غیر هسته ای که از تروریسم حمایت می کنند نباید به هیچ بخشی از چرخه سوخت هسته ای دسترسی داشته باشند.

این گزارش می افزاید: دولت ترامپ موفق شده هزینه رفتارهای ایران را بشدت بالا ببرد بدون اینکه برای آمریکا یا متحدان ما هزینه ای داشته باشد.

نیویورک تایمز افزود: این معنی دستاورد سیاست خارجی است. هر چه حزب الله بیشتر بدون پول و دولت اسد بدون حمایت بماند ، مردم خاورمیانه وضعیت بهتری خواهند داشت.

این روزنامه مدعی شده است که فشار اقتصادی ناشی از این اقدام آمریکا (خرج از برجام ) موجب کاهش حمایت ایران از متحدان سیاسی تقویت کننده نفوذ تهران در عراق ؛ سوریه ؛ لبنان و دیگر مناطق شده است .

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه