معاون صندوق کارآفرینی امید گیلان:

تسهیلات اشتعال صندوق کارآفرینی امید گیلان افزایش یافت

معاون صندوق کارآفرینی امید استان گیلان گفت: امسال ۴۹۳ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به متقاضیان پرداخت شده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

تسهیلات اشتعال صندوق کارآفرینی امید گیلان افزایش یافت

به گزارش ۸دی، یوسف پورواجد روز یکشنبه در نشست با کارکنان صندوق کارآفرینی امید آستارا گفت: از مجموع تسهیلات پرداختی ۳۵۰ میلیارد ریال مربوط به طرح های اشتغال روستایی است و این صندوق برای نخستین بار به طرح های اشتغال در روستاهای گیلان تسهیلات پرداخت کرد.

وی اضافه کرد: طرح های بوم گردی، دامداری، زنبورداری، پرورش مرغ بومی، باغداری، پرورش ماهیان سردابی و گرمابی با تسهیلات صندوق در روستاها اجرا شده و بیشترین دریافت تسهیلات در شهرستان های رشت، صومعه سرا، آستارا و رودبار بوده است.

وی بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید گیلان با پرداخت تسهیلات در سال جاری برای یک هزار و ۷۷۸ نفر شغل ایجاد کرده و بیشترین تسهیلات با توجه به دستور استاندار گیلان، به طرح های بوم گردی اختصاص یافته است.

پور واجد ادامه داد: این صندوق به عنوان پیشرو حمایت از اشتغال و ازدواج جوانان، با اجرای طرح های هر روستا یک محصول، بوم گردی و اعطای تسهیلات ارزان قیمت از تولیدات داخلی حمایت می کند.

معاون صندوق کارآفرینی امید گیلان یادآور شد: در سال گذشته با پرداخت ۴۳۴ میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال تسهیلات، برای حدود سه هزار نفر در استان شغل ایجاد شد و آستارا در جذب اعتبار اشتغال، رتبه نخست گیلان را کسب کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه