بدهی های بیمه سلامت گیلان پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: صد درصد بدهی های سال گذشته بیمه سلامت استان به بخش های دولتی و خصوصی پرداخت شده است.

بدهی های بیمه سلامت گیلان پرداخت شد

به گزارش ۸دی، علی اکبری مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۵۱ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: این بیمه شدگان در طول سال ۶ میلیون و ۲۷۵ هزار بار به مراکز درمانی تحت پوشش مراجعه می‌کنند و چیزی در حدود ۱ میلیون و ۲۲۴ هزار تومان به موسسات ارائه خدمات پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صد درصد بدهی های سال گذشته بیمه سلامت به مبلغ ۴۸۶ میلیارد تومان به بخش‌های دولتی و خصوصی پرداخت شده است، افزود: با توجه به تسویه حساب سال گذشته فاصله پرداختی‌ها بسیار کم شده و به طور میانگین پرداختی‌ها به داروخانه، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری، فیزیوتراپی تا مردادماه و پزشکان، دندانپزشکان و مراکز درمانی تا شهریور به صورت قطعی و برای ماه های مهر و آبان امسال تا ۷۰ درصد به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

اکبری از انعقاد قرارداد همکاری جدید جهت ارائه خدمات مطلوب و رضایتمندی با ۳۵ بیمارستان، ۱۱۷۶پزشک، ۳۳۶ داروخانه، ۸۹ مرکز توانبخشی، ۴۳ درمانگاه و ۵۹ پرتو پزشکی خبر داد و اظهارکرد: با تمهیدات انجام شده در سال ۹۸ سعی خواهد شد بر اساس تکالیف جدید سازمانی از افزایش بیش از حد هزینه‌های بیمه سلامت جلوگیری و منطبق با نظام جدید پرداخت شاهد کنترل بهینه هزینه ها باشیم.

وی در ادامه به راه اندازی مرکز تماس ۱۶۶۶ در جهت ارتقاء شاخص دولت الکترونیک و توسعه خدمات غیر حضوری اشاره کرد و افزود: این سامانه یک پل ارتباطی بین بیمه شدگان و طرف قراردادها است که بیمه شدگان را توانمند و عملکرد سازمان را شفاف سازی می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان به اجرای طرح استحقاق سنجی در بیمارستان های دولتی استان طی ماه های گذشته خبر داد و گفت: بیمه شدگان بیمه سلامت در این سامانه می‌توانند با وارد کردن کدملی خود خدمات مختلفی را دریافت کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه