مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر گیلان:

نقاط ضعف خدمات دارویی هلال‌احمر گیلان برطرف شد

مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر گیلان گفت: هلال‌احمر گیلان در بحث خدمات دارویی نقاط ضعفی داشت و امسال با راه‌اندازی مرکز دارویی هلال‌احمر این مشکل را تا حدودی برطرف کردیم.

نقاط ضعف خدمات دارویی هلال‌احمر گیلان برطرف شد

به گزارش ۸دی، مهدی ولی‌پور صبح امروز در همایش آموزش تیم خبرنگاران و عکاسان بحران در سالن جمعیت هلال‌احمر گیلان در رشت ضمن تبریک دهه فجر اظهار داشت: رسانه‌ها نقش مهمی در مطالبه‌گری از مسئولان دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان گفت: حوادث شدید آب و هوایی، شکست برنامه‌های کاهش حوادث، حملات سایبری، خسارات زیست‌محیطی، مهاجرت، اختلال در اکوسیستم‌ها، بحران آب و ایجاد حباب در اقتصادهای بزرگ دنیا از جمله مهم‌ترین ریسک‌‌های بین‌المللی هستند.

ولی‌پور تصریح کرد: تمرکز بر مناطق بحرانی، ارتقاء نگرش‌ها، سرمایه‌گذاری برای اقدامات اثربخش، طراحی مدل‌های عملیاتی جدید بشردوستانه و پرداختن به ترومای ناشی از بحران‌ها از جمله اقدامات پیشنهادی صلیب سرخ برای مواجهه با بحران‌ها است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌های اجرا شده توسط داوطلبان هلال‌احمر، حوادث در سطح استانی را می‌توانیم پاسخگو باشیم افزود: با توجه به احساس نیاز در حوزه‌های امداد و نجات، زیرساخت‌های استان در بحث لجستیک، نیروهای انسانی و افزایش تعداد پایگاه‌های امداد و نجات تقویت شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان خاطرنشان کرد: هلال‌احمر گیلان در بحث خدمات دارویی نقاط ضعفی داشت و امسال با راه‌اندازی مرکز دارویی هلال‌احمر این مشکل را تا حدودی برطرف کردیم؛ رویکردهای آموزشی خود را از تئوری به دوره‌های عملی سوق دادیم.

‌ولی‌پور با اشاره به افزایش داوطلبان هلال‌احمر گیلان گفت: در حال حاضر حدود ۲۷ هزار نفر داوطلب داریم که در دوره‌های آموزشی چگونگی مواجهه با بحران‌ها شرکت کرده‌اند؛ برگزاری نشست‌هایی از این دست برای ارتقاء آمادگی رسانه‌ها برای مواجهه با بحران‌ها ضروری است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای گیلان نیز در این مراسم افزود: بحران‌ها طبیعی نیستند و می‌توان اغلب از وقوع آن‌ها پیشگیری کرده و از تأثیرات مخرب‌شان کاست؛ بحران‌ها علاوه بر تخریب سکونتگاه‌ها و زیان رساندن به انسان‌ها، مانعی طولانی‌مدت توسعه منطقه آسیب‌دیده نیز هستند.

محمد حسنی تصریح کرد: مدیریت بحران به‌معنای اجرای اصول کاهش خطر پذیری حوادث در جامعه است که این امر با تغییر طرز فکر افراد آن جامعه محقق می شود؛ باید رویکرد خود را از پاسخگویی به حوادث به پیشگیری از آن‌ها و کاهش اثرات مخرب‌شان تغییر دهیم.

حسنی با مهم برشمردن گنجاندن سیاست‌های کاهش خطرپذیری در برنامه‌های توسعه در سطوح ملی و محلی خاطرنشان کرد: مردم حق دارند ایمن زندگی کنند و دولت و سایر نهادهای مربوطه مسئول تامین امنیت روانی و جسمی مردم هستند.

وی گفت: کاهش خطرپذیری حوادث موضوعات خوبی را برای گزارش‌های عمیق و تحقیقی تامین می‌کند و از آنجایی که کاهش خطرپذیری حوادث یک موضوع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است به همه افراد جامعه مربوط می‌شود، از این‌رو رسانه‌ها نقش موثری در این حوزه دارند.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: افتتاح پایگاه امداد‌ونجات در آستانه و صومعه سرا و ساختمان اداری و امدادی در رضوانشهر و شفت و افتتاح آشیانه بالگرد در لنگرود از جمله برنامه‌های ما برای دهه مبارک فجر است.

رضا علیزاده با اشاره به آسیب پذیر بودن روستاها در بحران‌ها افزود: برای کمک به آسیب دیدگان روستایی ۲۰ خانه هلال افتتاح می‌شود؛ افتتاح کانون‌های دانشجویی و طلاب از سایر اقدامات حوزه‌های هلال‌احمر برای ایام دهه فجر است.

وی با اشاره به تشکیل تیم خبرنگاران و عکاسان بحران توسط هلال‌احمر خاطرنشان کرد: فراخوان، جذب، ارائه گواهینامه پس از آموزش و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اردوهای توان‌افزایی از برنامه‌های این طرح است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه