در گفتگو با 8دی مطرح شد:

حسرت عکاس پیشکسوت گیلان از ۲۲بهمن برفی رشت/ یک عکس خوب گویاتر از هزار نامه است

عکاس پیشکسوت گیلان از به نمایش در آمدن ۶۸ عکس با موضوع انقلاب در نگارخانه مارلیک رشت خبرداد و گفت:  شعار قبل از انقلاب عکاسان این بود که یک عکس خوب گویاتر از هزار نامه است و هر عکس باید گویا و دارای آدرس باشد.

حسرت عکاس پیشکسوت گیلان از ۲۲بهمن برفی رشت/ یک عکس خوب گویاتر از هزار نامه است

به گزارش ۸دی، نمایشگاه عکس «سخاوت امانی» با عنوان «۴۰ سال حضور» با نمایش گذاشتن عکس هایی با موضوع انقلاب از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پیش از ظهر امروز در نگارخانه مارلیک مجتمع خاتم الانبیاء رشت افتتاح شد.

سخاوت امانی متولد ۱۳۲۸ عکاسی را با عشق و علاقه از سال ۱۳۴۴ آغاز کرد، در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری آن به رهبری امام خمینی (ره) و روحانیت مبارز، ضمن حضور در صحنه ها از لحظه های پرشکوه انقلاب اسلامی عکسبرداری کرد.

امانی در دوران ۸ سال دفاع مقدس نیز موفق به عکسبرداری از حضور رزمندگان اسلام در مناطق جنگی حق علیه باطل شد که در نمایشگاه هایی با عنوان دفاع مقدس، زن درآینه بسیج، بسیج مدرسه عشق، گیلان در هشت سال دفاع مقدس به تماشا گذاشته شد.

در همین راستا امروز شنبه ۱۳ بهمن نمایشگاه عکس این پیشکسوت عکاسی با عنوان «۴۰ سال حضور» در نگارخانه مارلیک مجتمع خاتم الانبیاء رشت افتتاح شد.

 

در ادامه گفتگو خبرنگار ۸دی را با «سخاوت امانی» می خوانید:

** یک عکس خوب گویا تر از هزار نامه است

سخاوت امانی عکاس انقلاب در افتتاحیه نمایشگاه عکسش با عنوان «۴۰ سال حضور» با بیان اینکه عکس های به نمایش در آمده مربوط به زمان ۲۴ دی ۵۷ یعنی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا ۲۲ بهمن ۹۶ است، اظهار کرد: قالب عکس ها در دهه فجر، ۲۲ بهمن و حضور مردم و علما در صحنه است.

 

 

وی عنوان نمایشگاه را «۴۰سال حضور» معرفی کرد و افزود: در این ۴۰ سال حضور مردم را با سند زنده ای به اسم عکس نشان می دهیم که همگان بدانند این حمایت ها به چه شکلی بود.

این عکاس پیشکسوت از به نمایش در آمدن ۶۸عکس در این نمایشگاه خبر داد و افزود: شعار قبل از انقلاب عکاسان این بود که یک عکس خوب گویا تر از هزار نامه است و عکس خوب باید گویا و دارای آدرس باشد.

امانی با اشاره به اینکه غالبا عکس های من آدرس دارد، گفت: در هر عکس یک نمادی از ۲۲ بهمن در گوشه تصویر یا شعاری در رابطه با هشت دی نوشته شده که اگر زیرنویس نباشد بازهم عکس گویا باشد.

 

** خاطره ای از ۲۲بهمن برفی رشت

وی با بیان اینکه معمولا تلاش کردم در تمام صحنه های عمومی حضور داشته باشم و بتوانم این اسناد را حفظ کنم، افزود: ۲۲ بهمن سال ۸۳ که برف شدید بود فکر می کردم راهپیمایی نمی شود اما آن سال راهپیمایی به شکل خودجوش برگزار شد و من شب متوجه شدم  که بسیار حسرت عکاسی در آن روز را دارم.

امانی با اشاره به اینکه جدیت و حضور من فقط از باب عشق و علاقه است بیان کرد: اگر عشق نباشد نمیتوان تصاویر جادویی خلق کرد و اگر کسی می خواهد این کار را دنبال کند باید واقعا عاشق باشد.

وی در پایان افزود: این نمایشگاه از ۱۳ تا ۱۸ بهمن از ساعت ۹صبح تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۷ باز است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه