کنسرت هم به جای خود؛ ایام فاطمیه را پاس بداریم!

یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم آوردن شرایطی برای استفاده و لذت بردن خانواده ها از این هنر البته در سایه رعایت قانون و موازین شرعی و عرفی است.

کنسرت هم به جای خود؛ ایام فاطمیه را پاس بداریم!

۸دی: اسلام دین رحمت، شادی و دریک کلمه دین تمام  خوبی هاست و موسیقی که در خدمت جامعه باشد نه تنها مذموم نیست بلکه پسندیده است. بر همین اساس به هیچ وجه نمیشود تأثیرگذار بودن برگزاری کنسرت در تخلیه کردن احساسات عاطفی و اجتماعی جامعه را بی تاثیر دانست.

شاید بر همین اساس است که رهبر انقلاب نیز برای مقوله موسیقی اهمیت ویژه ای قائلند و در جایی می فرمایند: “می دانید که من به طور طبیعی از جمله آدم های غرب ستیزم. چنانکه هیچ ویژگی غرب، مرا مبهوت و مجذوب نمی کند. در عین حال، ویژگی های مثبت غرب را از روی محاسبه، تأیید می کنم. یکی از آن ویژگی ها، مقوله موسیقی است.

درست است که در غرب، موسیقی های منحط وجود دارد. اما در همان نقطه از جهان، از دیر باز موسیقی های آموزنده و معنا دار هم بوده است؛ موسیقی ای که برای گوش سپردن به آن، انسان عارف واقف خردمند، می تواند بلیت تهیه کند، در سالن اجرای کنسرت بنشیند و ساعتی، از آن لذت ببرد. در غرب موسیقی هایی که گاهی یک ملت را نجات داده و گاهی یک مجموعه فکری را به سمت صحیح هدایت کرده، کم نبوده است”.(۱)

بر همین اساس یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم آوردن شرایطی برای استفاده و لذت بردن خانواده ها از این هنر البته در سایه رعایت قانون و موازین شرعی و عرفی است.

اما یک نکته نباید فراموش شود که  امنیت و آسایش بالا گ و لذت بردن از یک برنامه موسیقی ملزوم به رعایت قانون است تا همگان در کنار هم از این هنر لذت ببرند.

مثلا نباید مسئولین فرهنگی به بهانه فراهم کردن بساط کنسرت برخی از آموزه های دینی را مورد هجمه قرار دهند و خدای نکرده مردم مؤمن و ولایتمدار از بی توجهی به آموزه های دینی احساس ناخورسندی به انان دست بدهد.

در چند روزی که ماننده به ایام شهادت حضرت زهرا (س ) متأسفانه می بینیم بنرها و تراکت هایی در سطح شهر رشت نصب شده که خبر از برگزاری کنسرت هایی در ایام منتهی به فاطمیه اول را می دهد که بسیار ناپسند است.

 

در این زمینه نهادهای مسئول ضمن رعایت  و توجه به شعائر دینی جلوی بی حرمتی ها را بگیرند که این باعث آسیب های  جبزان ناپذیری  به جامعه  خواهد شد.

همچنین نهادهای مذهبی و فرهنگی ضمن اطلاع رسانی مناسب شبهه عدم اطلاع از ایام و مناسبت های دینی را برطرف کنند تا نظم اجتماع برهم نخورد و همگان از یک جامعه قانونمدار دینی لذت ببرند.

 

 

پ.ن:  هنر از دیدگاه مقام معظم رهبری، چاپ و نشر: دفتر نشر و فرهنگ اسلامی، چاپ ششم، ۱۳۷۷

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه