در گفتگو با 8دی مطرح شد:

بازیگر سریال «بانوی عمارت»: باید نیاز به محتوای تاریخی در قالب های نمایشی مانند تلویزیون و سینما حفظ شود

بازیگر مجموعه تلویزیونی “بانوی عمارت” با اشاره به اینکه تاریخ هر کشوری شناسنامه مردم آن کشور است، گفت: ملت بدون شناسنامه طبیعتا محکوم به فنا و زوال هستند.

بازیگر سریال «بانوی عمارت»: باید نیاز به محتوای تاریخی در قالب های نمایشی مانند تلویزیون و سینما حفظ شود

رامتین خداپناهی بازیگر نقش “میرزا اسد” در سریال تاریخی “بانوی عمارت” در گفت و گو با خبرنگار ۸دی، اظهار کرد: طبیعتا ساخت چنین آثاری ضرورت دارد اما ساخت چنین آثاری یک بحث است و دیگر اینکه چقدر جامعه نیاز به بازکردن چنین صفحاتی در قالب نمایشنامه و فیلمنامه از طریق تلویزیون نیاز دارد.

وی افزود: باید کارشناسان جامعه شناسی و علوم اجتماعی بنشینند و این نیاز را طراحی کنند، من یک هنرپیشه و بازیگر هستم و خیلی نمی توانم تخصصی راجع به نیاز علم روز جامعه در رابطه با شناخت یک بحث اساسی مثل تاریخ کشور حرف بزنم.

 

 

** تاریخ کشور؛ شناسنامه هر ملت و مردمی است

بازیگر مجموعه تلویزیونی “بانوی عمارت” با اشاره به اینکه تاریخ هر کشوری شناسنامه مردم هر کشور است، تصریح کرد: ملت بدون شناسنامه طبیعتا محکوم به فنا و زوال هستند.

خداپناهی با بیان اینکه این زوال و فنا بودن تنها در حد مرزهای خاکی نیست که ما فکر کنیم اگر مرزهای کشورمان را بتوانیم حفظ کنیم پس توانسته ایم یکپارچگی اقوام را حفظ کنیم، گفت: بحث من حفظ قومیت در قالب فکر و اندیشه و تاریخ یک سرزمین است.

وی با تأکید بر اینکه باید هزینه این پرداخت شود، اضافه کرد: من فکر می کنم باید این مسیر را پیش برویم و در این حوزه بحث کنیم که چقدر توانسته ایم در این سال ها به این حدود و صعود فکری و تاریخی کشور بپردازیم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی “بانوی عمارت” گفت: بعد باید مشخص شود که بیشترین نیاز ما این است که این محتوا در چه قالبی مطرح شود، اینکه تاریخ کشور را در کتاب های تاریخی حفظ کنیم چه بخشی از تاریخ را قرار است در مدارس و دانشگاه ها حفظ کنیم و چه بخشی از تاریخ را در قالب های نمایشی مانند تلویزیون، سینما و تئاتر حفظ کنیم.

 

** ساخت ۲مورد کار تاریخی پاسخگوی نیاز امروز جامعه نیست

وی افزود: صرف اینکه ما ۲ مورد کار تاریخی داشته باشیم و اسمش را هم تاریخی بگذاریم که بنده در این بحث تاریخ هم بحث دارم، فکر نمی کنم پاسخگوی نیاز امروز جامعه در سردرگمی وضعیت موجود که امروز در آن قرار گرفته ایم باشد.

بازیگر مجموعه تلویزیونی “بانوی عمارت”، تصریح کرد: مثلا گاهی دیده می شود که یک شخصیت تاریخی در تئاتر یا… لباسی که برتن دارد یک پاچه آن متعلق به هنری چهارم و یک آسیتین آن متعلق به دوره فلان از بخش تاریخی مثل روسیه کبیر است.

خداپناهی افزود: امروز ما چهل تکه شده ایم، این چهل تکه شدن و تشتت تاریخی که امروزه ما گرفتارش شدیم هیچ کمکی به پیشبرد روشنگری و شفاف سازی نمی کند، بلکه سخت ما را سردرگم می کند که باید بر روی اینها بحث شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه