نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

اربعین نماد دفاع از مظلوم و محکومیت جنایت و خشونت است

آیت الله حسینی اشکوری، مراسم پیاده روی اربعین را زمینه خوبی برای وحدت آفرینی بین امت اسلام دانست و عنوان کرد: امروز اربعین نماد وحدت، انسجام، دفاع از مظلوم و محروم و محکومیت جنایت و خشونت است و هیچ شبهه ای به این مراسم وارد نیست.

اربعین نماد دفاع از مظلوم و محکومیت جنایت و خشونت است

به گزارش ۸دی، آیت الله سید علی حسینی اشکوری، نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری، جنگ بین حق و باطل را از آغاز زندگی بشر دانست و اظهار کرد: از زمانی که انسان پا به عرصه وجود گذاشته، همواره جنبه باطل می خواسته بر خلافکاری ها، تصرفات و ناهنجاری های خودش پوشش بگذارد و این موضوع ادامه داشته تا به حادثه کربلا رسیده است.

وی با بیان اینکه تاریخ فاجعه ای دردناک تر از عاشورا را به خود ندیده است، افزود: کسانی که این فاجعه را به پا کردند و این مصیبت را به وجود آوردند، همواره به دنبال خاموش کردن این نور و تحریف آن بودند. این موضوع آنقدر مهم بود که ستمگران از ابزار دین و منبر و محراب برای تحریف عاشورا استفاده کردند تا این واقعه منتقل و منعکس نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: دشمن می خواست نور امام حسین(ع) تلالو پیدا نکند و پیام عاشورا در تاریخ بماند و دفن شود، اما در مقابل کسانی که پیرو حق و پرچمدار نهضت حسینی بودند، اجازه ندادند این مشعل خاموش شود.

آیت الله حسینی اشکوری، با اشاره به تلاش ائمه اطهار(ع) در زنده نگه داشتن عاشورا، خاطرنشان کرد: از ناحیه روایات تاکید فراوان به امر زیارت عاشورا و اربعین به هر نحوی شده و جزو علائم مومن محسوب می شود، اما ستمگران در طول تاریخ درصدد بودند مانع از زیارت امام حسین(ع) شوند.

وی آیه «یُرِیدُونَ أَن یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَن یُتِمَّ نُورَهُ…» را نشان دهنده فروغ نهضت حسینی دانست و یادآور شد: خدای تعالی نمی گذارد این مشعل خاموش شود و همواره پرفروغ خواهد ماند.

مدرس حوزه علمیه، با اشاره به تلاش مذبوحانه دشمنان در ایام اربعین جهت ایجاد تفرقه و تنفر بین دو ملت ایران و عراق از طریق رسانه های بیگانه و فضای مجازی، گفت: چنین کسانی هیچ ارتباطی با انسانیت و دین ندارند. البته دینداری، بصیرت و ولایتمداری مردم و مسئولان در این راستا کارساز بوده و نقشه های شوم دشمنان را خنثی کرده و مراسم اربعین امسال با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شده و استمرار خواهد داشت.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری، مراسم پیاده روی اربعین را زمینه خوبی برای وحدت آفرینی بین امت اسلام دانست و عنوان کرد: امروز اربعین نماد وحدت، انسجام، دفاع از مظلوم و محروم و محکومیت جنایت و خشونت است و هیچ شبهه ای به این مراسم وارد نیست.

وی با بیان اینکه اربعین دفاع از مظلومین در طول تاریخ است، خاطرنشان کرد: عاشورا حادثه عجیبی است و همه ابعاد اعم از زن و مرد و کودک و نوجوان و پیر و جوان و عرب و عجم را در بر می گیرد، زیرا شجاعت، همبستگی و ایستادگی در مقابل ستم و زورگویی را نشان می دهد؛ کسانی که جان باختند، اما حاضر نشدند تن به ذلت دهند.

آیت الله حسینی اشکوری، با بیان اینکه تقابل انسانیت، دلیری، شجاعت و سرافرازی و وحشی گری، خشونت و طغیان در عاشورا به نمایش درآمده است، گفت: مراسم پیاده روی اربعین در واقع ترویج فرهنگ عاشوراست لذا کسانی که توانمندی حضور در پیاده روی را ندارند، با وسیله نقلیه به زیارت سیدالشهداء(ع) بروند.

وی با اشاره به حضور زائران حسینی از سایر ادیان و مذاهب در راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: دلیل اساسی این حضور آن جنبه انسانیت، مردانگی و شهامتی است که در میدان کربلا به منصه ظهور رسید و امام حسین(ع) و یارانش سر فرود نیاوردن در برابر دشمن را به ملت ها آموختند.

منبع: اییسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه