به گزارش ۸دی، الله یار ملکشاهی در تشریح دیدار با رییس قوه قضاییه اعلام کرد: این دیدار به منظور هماهنگی های نهایی پیرامون تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام شد.

وی افزود: طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس نهم مطرح و بررسی آن با اتمام عمر دوره نهم مجلس ناتمام ماند.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطر نشان کرد: سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی با همکاری معاونین قوه قضاییه و با نظر مثبت آیت الله آملی لاریجانی تهیه و تنظیم شده و این هفته در دستور صحن علنی مجلس نوبت رسیدگی دارد و کلیات آن مطرح می شود.

نماینده حوزه انتخابیه کوهدشت در مجلس در توضیح این طرح و تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان کرد: این سازمان مستقل و زیر نظر رییس قوه قضاییه فعالیت خواهد کرد و خود شامل دادسرا و دادگاه های بدوی است و پرونده های این دادگاه در شعبه ویژه ای در دیوان عالی کشور بررسی می شوند.

ملکشاهی با بیان اینکه مرکز پیشگیری و کنترل از وقوع جرائم و مقاسد اقتصادی زیر نظر این سازمان فعالیت می کند، ادامه داد: کنترل فساد و پیشگیری از آن در دستور کار این سازمان خواهد بود همچنین جرائم اقتصادی بالای ۵ میلیارد تومان و ۵ میلیارد در دست رسیدگی این سازمان قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: من بعد موضوع استرداد اموال نامشروع و اعاده آنها توسط سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام می شود  و تشکیل این سازمان بلافاصله پس از تصویب در مجلس انجام می شود.