مسئول کانون جوانان بسیج رشت:

برگزاری سومین دوره مسابقات حفظ قرآن کانون بسیج جوانان رشت/ مرکز تخصصی مشاوره از مهر ماه دائر می شود

مسئول کانون جوانان بسیج رشت، گفت: سومین دوره مسابقات حفظ قرآن شاگردان استاد حسین فلاح پور از شنبه ۱۶ شهریور به مدت ۴ روز در کانون بسیج جوانان رشت برگزار می شود‌.

برگزاری سومین دوره مسابقات حفظ قرآن کانون بسیج جوانان رشت/ مرکز تخصصی مشاوره از مهر ماه دائر می شود

به گزارش خبرنگار هشت دی، مجتبی صولتی مسئول کانون جوانان بسیج شهرستان رشت پیش از ظهر امروز نشست خبری مسابقات حفظ قرآن کانون بسیج جوانان رشت با بیان اینکه سومین دوره مسابقات حفظ قرآن شاگردان استاد حسین فلاح پور در کانون بسیج جوانان رشت برگزار می شود‌، گفت: از ۸ صبح شنبه ۱۶ شهریور تا سه شنبه ۱۹ شهریور میزبان مسابقات قرآنی کانون هستیم.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ نفر از هنرجویان و حافظان جزهای ۳، ۵، ۱۰، ۱۵ و حفظ کل در این مسابقات شرکت می کنند، بیان کرد: روز شنبه مسابقات حفظ پسران و یکشنبه حفظ دختران را در جزء های ۳، ۵، ۱۰ و همچنین روز دوشنبه پسران و سه شنبه دختران را در جزء های ۱۵، ۲۰ و حفظ کل برگزار می شود.

مسئول کانون فرهنگی و ورزشی جوانان بسیج رشت با اشاره به مراسم اختتامیه در تاریخ ۴ آذر مصادف با ولادت حضرت رسول در سالن همایش کانون بسیج، افزود: در این روز از ۷۰ حافظ کل قرآن و نفرات برگزیده تجلیل می شود.

وی  کلاس های قرآنی کانون بسیج را از نظر کمی و کیفی جز بهترین ها خواند و تصریح کرد: سال گذشته ۴۰ نفر از نفرات حافظ کل قرآن معرفی شدند.

صولتی با اشاره به اینکه کلاس پسران روزهای یکشنبه و دختران دوشنبه برگزار می شود گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه کلاس های اختصاصی برای کسانی که توانایی های بیشتری در حفظ قرآن دارند و روزهای چهارشنبه کلاس های رفع اشکال با قرائت محمد فلاح پور برگزار می شود.

وی سبک کلاس ها را مبنی بر درگیر کردن خانواده به ویژه مادر با روال قرآن آموزی به فرزند معرفی کرد و افزود: سطح کلاس بسیار بالا و مفید است و سال گذشته ۱۲ نفر از شاگردان کلاس های استاد فلاح پور در سطح کشوری حضور داشتند.

مسئول کانون فرهنگی و ورزشی جوانان بسیج رشت با بیان اینکه علاوه بر فعالیت های قرآنی، کلاس های دیگری چون، کلاس های هنری، خیاطی طراحی، تئاتر، یا کلاس های ورزشی نظیر ژیمناستیک و فوتسال نیز برگزار می شود، اذعان کرد: میزان تقاضای برگزاری کلاس های قرآن بسیار بالا است که به دلیل زحمات استاد فلاح پور می باشد.

وی شعار این کانون را خانواده مؤمن و شاد معرفی کرد و افزود: اصل در این کلاس ها ارتقای تربیتی، اخلاقی و تحصیلی بچه ها است و سوغات این کلاس ها باید ارتقای اخلاقی برای والدین باشد.

صولتی با اشاره به جزءخوانی قرآن در ماه مبارک رمضان و برگزاری جشن دهه کرامت در کانون بسیج جوان رشت، بیان کرد: کانون بسیج برای مناسبت های مذهبی نظیر گرامیداشت عملیات های دفاع مقدس نیز برنامه دارد.

وی با بیان اینکه هر چقدر ارتباط با مسئولین بیشتر شود فعالیت ها مثمرثمر تر می شود گفت: فعالیت های کانون در مقابل حجم بالای تهاجمات فرهنگی دشمن به شرط حمایت مسئولین می تواند پاسخگوی این تهاجمات باشد.

مسئول کانون فرهنگی و ورزشی جوانان بسیج رشت با اشاره به اینکه افراد حاضر در کلاس های کانون صرفا از قشر مذهبی نیستند و کلاس ها عمومی است گفت: در تابستان حدود ۲۰۰۰نفر در کلاس ها حضور داشتند که کانون فعالیت های فرهنگی مانند اکران فیلم های جشنواره عمار و اعزام هنرجویان به سینما برای دیدن برخی فیلم ها مثل به وقت شام را انجام داده است.

 

 

** جامعه ایرانی درگیر یک جنگ رسانه ای است

صولتی جامعه را درگیر یک جنگ رسانه ای دانست و افزود: در عرصه فضای مجازی با حضور در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و سروش به آدرس kjb_rasht@ تلاش می کنیم تا در این تهاجم رسانه ای گام مؤثر برداریم.

 

** مرکز تخصصی مشاوره از مهر ماه دائر می شود

وی به برگزاری کلاس های مشاوره در کانون در دو بخش مشاوره مذهبی با حضور حجت الاسلام میرشمس اکبر حسینی و مشاوره روانشناسانه و تحصیلی با حضور استاد وارسته خبر داد و گفت: مرکز تخصصی مشاوره مباحث خانواده، مذهبی و تحصیلی از مهر ماه دائر می شود.

مسئول کانون فرهنگی و ورزشی جوانان بسیج رشت با بیان اینکه برنامه های ویژه ای برای هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است، گفت: یادواره شهدای دفاع مقدس، اجرای تئاتر، شب شعر، خاطره گویی و انس با قرآن از برنامه های کانون جوانان بسیج رشت است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه