معاون عملیات قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیاء:

پدافند هوایی در اولویت اول دفاعی کشور قرار دارد/ در خودکفایی و تأمین نیاز های کشور شگفتی ساز هستیم

معاون عملیات قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیاء پدافند هوایی را در اولویت اول دفاعی کشور معرفی کرد و گفت: پدافند هوایی خط مقدم دفاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کشور است.

پدافند هوایی در اولویت اول دفاعی کشور قرار دارد/ در خودکفایی و تأمین نیاز های کشور شگفتی ساز هستیم

به گزارش خبرنگار هشت دی، امیر سرتیپ دوم محمد یوسفی خوش قلب، فرمانده عملیات خاتم الانبیا در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر رشت، اظهار کرد: در طول این سال ها شهدای بسیاری تقدیم کرده ایم و اکنون این افتخار را داریم که پرچم دار مبارزه با تروریسم هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما در روزهای تاریخی تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا قرار داریم گفت: با پیشرفت تکنولوژی و تجربیات جنگ جهانی اول و دوم نقش پدافند مشخص شد.

معاون عملیات قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیاء، افزود: از سال ۱۳۱۲ به وسیله سامانه های توپخانه ای پدافند در مبحث دفاع فعالیت داشت که با فرمان شاه ملعون انجام میشد و از امکانات و موجودی های دشمنان دفاع می کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به تجربیات در جنگ تحمیلی نقش پدافند پررنگ شد و در معادلات جدیدی قرار گرفت، افزود: در گذشته پدافند دفاع نقطه ای داشت اما بعد ها به دفاع از کل کشور تغییر کرد.

خوش قلب با اشاره به اینکه شاهد نقش حساس و حیاتی پدافند هوایی در طول ۸ سال دفاع مقدس بودیم، گفت: پدافند هوایی نقش بسیار مؤثری در عملیات های بیت المقدس، کربلای ۵،
والفجر ۸، خنثی نمودن بیش از ۲۴ هزار حمله های هوایی دشمن و اسکورت موفق کشتی های تجاری
و صادر نمودن بیش از ۶۷ فروند بالگرد رژیم عراق داشت.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در ۱۰ شهریور ۱۳۸۷به عنوان یک نیروی ملی و یک مجموعه فرا نیرویی با بهره گیری از تمام امکانات در بحث دفاع از حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد، اذعان کرد:‌ با ابلاغ فرمان تاریخی مقام عظمای ولایت، پدافند هوایی از بدنه نیروی هوایی جدا شد و به پدافند هوایی خاتم الانبیاء تبدیل شد.

معاون عملیات قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیاء پدافند هوایی را در اولویت اول دفاعی کشور معرفی کرد و افزود: پدافند هوایی خط مقدم دفاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کشور است و هم اکنون ما در خودکفایی و تأمین نیاز های کشور شگفتی ساز هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کارکنان ایثار گر پدافند با سرلوحه قراردادن توانمندی های خود به شعار اقتصاد مقاومتی در حوزه های پدافندی و تجهیزات رسیده اند، اضافه کرد: در زمینه های طراحی توسعه و ساخت، گام های موثری را نظیر طراحی و ساخت انواع رادار های جدید با تکنولوژی جدید برداشته اند و اقتصاد مقاومتی را اجرا کرده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه