مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش:

اعتماد خانواده‌ها به مدارس کاهش پیدا کرده است

مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر نگاه خانواده‌ها به مدارس و اعتمادشان نسبت به آن شرایط مناسبی ندارد.

اعتماد خانواده‌ها به مدارس کاهش پیدا کرده است

به گزارش ۸دی، نورعلی عباسپور صبح امروز در مراسم افتتاحیه گردهمایی روسای ادارات انجمن اولیا و مربیان سراسر کشور در بندرانزلی اظهار داشت: امروز بسیاری از اقدامات در کشور به نفع جریان و گروه خاصی مهندسی می‌شود.

مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش قبول کردن مسئولیت در شرایط فعلی کشور را کاری سخت و دشوار دانست و عنوان داشت: کسی که در این شرایط مسئولیتی را می‌پذیرد باید با تمام کمبودها کار مجموعه خود را پیش ببرد.

عباسپور با اشاره به برگزاری سه روزه گردهمایی روسای ادارات انجمن اولیاء و مربیان سراسر کشور در بندرانزلی تصریح کرد: محور برگزاری این همایش ارائه آموزش‌هایی مانند آموز‌ش‌های خانواده براساس سند تحول بنیادین است.

وی با تاکید بر لزوم آگاهی کامل مسئولان آموزش و پرورش از سند تحول بنیادین خاطرنشان کرد: در حال حاضر مبنای کاری آموزش و پرورش ایجاد تحول براساس سند تحول بنیادین است.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تموم افراد مرتبط با آموزش و پرورش بدانند که جمهوری اسلامی به‌دنبال تربیت چگونه انسان‌هایی است افزود: سند تحول بنیادین کمک می‌کند تا فهم مشترکی از مفهوم تربیت به‌دست آید.

عباسپور با اعلام اینکه نادیده گرفتن سهم خانواده در ایجاد تحول بنیادین در آموزش و پرورش سبب عقیم ماندن این طرح می‌شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر نگاه خانواده‌ها به مدارس و اعتمادشان نسبت به آن شرایط مناسبی ندارد.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم مطالبه‌گری خانواده‌ها از مدارس براساس سند تحول بنیادین تصریح کرد: باید ذائقه خانواده‌ها را در راستای ارتباط با مدارس تغییر دهیم تا صرفا به دنبال نمره دانش آموزان نباید.

عباسپور با بیان اینکه باید از رشد تک بعدی دانش‌آموزان جلوگیری کرد اظهار داشت: چند برنامه ویژه توسط وزیر آموزش و پرورش در حوزه تربیت خانواده پیش‌بینی شده است.

وی با اعلام اینکه امسال انتخابات انجمن اولیاء و مربیان به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود گفت: هدف از اجرایی کردن این طرح حضور جدی‌تر اولیاء در راستای تشکیل انجمن اولیاء و مربیان است تا مدیر، خودش اعضای انجمن را به نفع خود مهندسی نکند.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش عنوان داشت: آموزش و پرورش به دلیل داشتن نیروی انسانی موثر سرمایه‌دارترین نهاد کشور است اما نتوانسته‌ایم از این سرمایه به‌خوبی استفاده کنیم.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه