رئیس گذرگاه های مرزی عراق:

۸۰ درصد زائران ایرانی و عراقی از مرز مهران تردد می کنند

رئیس گذرگاه های مرزی عراق گفت: ۸۰ درصد زائران ایرانی و عراقی از مرز مهران تردد می کنند.

۸۰ درصد زائران ایرانی و عراقی از مرز مهران تردد می کنند

به گزارش هشت دی، کاظم العقابی شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک مرزی استان ایلام و واسط عراق اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحثی که باعث ایجاد و رونق گرفتن پایانه مرزی مهران و زرباطیه عراق می شود افزایش تبادلات اقتصادی است.

وی گفت: از مهمترین امتیازاتی که جمهوری اسلامی در ارتباط با پایانه های مرزی با عراق دارد، بیشترین پایانه های مرزی بین ایران و عراق وجود دارد.

رئیس گذرگاه های مرزی عراق عنوان کرد: ما مشکلی برای افزایش پایانه ها نداریم اما یکی از شرایط ایجاد پایانه این است که پایانه دارای روابط اقتصادی و اجتماعی برای بهبود تبادلات اقتصادی است که باید این موارد مورد بررسی قرر گیرد.

وی افزود: در عراق پایانه های مرزی دارای یک هیئتی است به نام هیئت گذرگاه های متشکل از تمام مسئولان پایانه های مرزی و استان های مرزی است.

العقابی تصریح کرد: مثلا برای بازگشایی پایانه مرزی شهابی ابتدا باید استانداری آن منطقه از هیئت پایانه ها درخواست افتتاح این پایانه را انجام دهد و این درخواست باید دارای یک مطالعه جامع در رابطه با آن منطقه باشد.

وی گفت: بعد از این مرحله، هیئت پایانه های عراق کارشناسی را برای مطالعه تعیین می کند که بازگشایی پایانه دارای شرایط و ویژگی های مد نظر است، بعد این گزارش به نخست وزیر ارجاع می شود.

  وی افزود: پایانه مرزی زرباطیه که روبروی مرز مهران است، یکی از مهمترین پایانه کشور عراق است چراکه بیش از ۸۰ درصد زوار از آن عبور می کنند و مشخص است که این مرز نیازمند ساختارهای مهمی است که باید برای رفاه زوار انجام دهیم و ما تلاش می کنیم این زیرساخت ها آماده شود.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه