شهرداری رشت در جمع آوری دستفروشان کوتاه نمی آید

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با اشاره به اجرای طرح ویژه جمع آوری و ساماندهی دستفروشان در این کلانشهر اظهار کرد: شهرداری رشت در جمع آوری دستفروشان کوتاه نمی آید.

شهرداری رشت در جمع آوری دستفروشان کوتاه نمی آید

به گزارش ۸دی، علیرضا مقصودی بیان داشت: طرح جمع آوری دستفروشان در سطح کلانشهر رشت یک وظیفه قانونی است و با جدیدت این مهم را دنبال می کنیم.
وی با بیان این که طرح جمع آوری دستفروشان در کلانشهر رشت به خوبی در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: متاسفانه به رغم جمع آوری لوازم دستفروشان، اما آنها بار دیگر در پهن کردن وسایل در کف خیابان ها اقدام می کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری کلانشهر رشت اظهار داشت: در پس دادن لوازم دستفروشان بعد از جمع آوری شرط بر این است که در بازارچه هایی که شهرداری مهیا کرده، غرفه دریافت کنند که در این راستا یک هزار و ۳۰۰ غرفه در ۱۵ بازارچه برای جانمایی دستفروشان فراهم شده که اجاره غرفه ۱۵۰ هزار تومان است.
وی با بیان این که طرح ویژه جمع آوری و ساماندهی دستفروشان در رشت با همکاری حوزه های مناطق ساماندهی مشاغل، معاونت خدمات شهری و اجرائیات شهرداری در حال اجراست، افزود: این طرح نه تنها در خیابان های مشرف در پیاده راه فرهنگی، بلکه در همه خیابان ها از جمله بلوار شهید افتخاری، قلی پور، مطهری، گلسار، جاده لاهیجان و غیره به اجرا درآمده است.
مقصودی با اشاره به اهمیت همکاری شهروندان در اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی دستفروشان در کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: از شهروندان درخواست می شود تا برای خرید روزانه خود به بازارچه ها مراجعه کنند.
بر اساس آخرین آمار، حدود سه هزار دستفروش در کلانشهر رشت شناسایی شده است.
رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه