مسئول پایگاه انتقال خون شهرستان آستارا:

مردم آستارا سال گذشته ۲۹۰۰ واحد خون سالم اهدا کردند

مسئول پایگاه انتقال خون شهرستان آستارا با بیان اینکه در سال ۹۶ از سه هزار و ۲۱۹ مراجعه‌کننده به پایگاه انتقال خون این شهرستان، دو هزار و ۹۰۰ نفر خون سالم اهدا کرده‌اند گفت: اهدای این میزان خون در مقایسه با سال ۹۵ حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مردم آستارا سال گذشته ۲۹۰۰ واحد خون سالم اهدا کردند

به گزارش هشت دی، عبدالله کریم‌زاده در آستارا با بیان اینکه در سال ۹۶ از سه هزار و ۲۱۹ مراجعه‌کننده به پایگاه انتقال خون این شهرستان، دو هزار و ۹۰۰ نفر خون سالم اهدا کرده‌اند اظهار کرد: اهدای این میزان خون در مقایسه با سال ۹۵ حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی عمده گروه خونی از بین واحدهای خون اهداشده را متعلق به گروه‌های خونی A و O مثبت دانست و تصریح کرد: از مجموع اهداکنندگان خون، تعداد دو هزار و ۸۴۶ نفر مرد و ۵۴ نفر زن هستند که خون‌های اهداشده علاوه بر تأمین نیاز واحدهای درمانی شهرستان به مرکز استان و شهرستان‌های هم‌جوار نیز ارسال می‌شود.

مسئول پایگاه انتقال خون شهرستان آستارا با بیان اینکه در این مدت، یک هزار و ۵۴۷ نفر از اهداکنندگان به‌صورت مستمر خون اهدا کرده‌اند گفت: اهداکنندگان مستمر خون، یاوران همیشگی بیماران نیازمند به خون هستند که به‌محض تماس و درخواست از آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به اهدای خون اقدام می‌کنند.

کریم‌زاده با اشاره به اینکه در سال گذشته، ۶۸۵ نفر از اهداکنندگان برای نخستین بار و ۶۶۸ نفر از بین افراد باسابقه نسبت به اهدای خون اقدام کرده‌اند افزود: داشتن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۶۵ سال سن و نداشتن بیماری‌های قلبی و ریوی از شرایط اهدای خون است.

وی با قدردانی از اهداکنندگان خون که به‌طور مرتب خون خود را برای نجات زندگی دیگران اهدا می‌کنند بیان کرد: از هر ۱۰۰ نفر در کشور دو نفر اهداکننده خون هستند و هر یک واحد خون اهداشده می‌تواند به درمان سه نفر نیازمند به خون سالم کمک کند.

مسئول پایگاه انتقال خون شهرستان آستارا با دعوت از خیرین این شهرستان برای اهدای خون به نیازمندان جامعه گفت: پایگاه انتقال خون آستارا همه‌روزه به‌جز ایام تعطیل از ساعت هشت صبح تا ۱۴ ظهر برای خدمت‌رسانی به اهداکنندگان خون فعال است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه