گیلان رتبه هفتم ضریب نفوذ اینترنت در کشور را داراست

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره میزان ضریب نفوذ اینترنت کل در گیلان، گفت: گیلان با داشتن ۹۰.۲۶، رتبه هفتم ضریب نفوذ اینترنت در کشور را دارا است.

گیلان رتبه هفتم ضریب نفوذ اینترنت در کشور را داراست

به گزارش هشت دی ،فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در نخستین کمیته تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان که امشب (۹ اسفند) در رشت برگزار شد، گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در گیلان، ۱۱۷.۴۲ است.

 

وی با اشاره میزان ضریب نفوذ اینترنت کل در گیلان، گفت: گیلان با داشتن ۹۰.۲۶، رتبه هفتم ضریب نفوذ اینترنت در کشور را دارا است.

 

توکلی، خاطرنشان کرد:‌ ضریب نفوذ اینترنت ثابت در گیلان نیز، ۱۳.۴۴ است که با توجه به اینکه میزان این ضریب نفوذ در کشور ۱۳.۹۸ است، گیلان در رتبه نهم قرار دارد.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان تصریح کرد:‌ طول شبکه فیبر نوری در گیلان، ۸۸۸ کیلومتر است و میزان پهنای باند بهره‌برداری شده گیلان در سه ماهه سوم سال جاری، ۵۲.۴۷ گیگابایت بر ثانیه است.

 

وی به برنامه‌های توسعه‌ای اینترنت در روستاها اشاره کرد و گفت: ‌ارائه خدمات اینترنت پرسرعت به ۱۶۴۷ روستای استان گیلان توسط شرکت های وب از جمله این برنامه‌هاست.

 

توکلی اذعان کرد:‌ برقراری رومینگ دیتا ۶۴۹ روستای تحت پوشش اینترنت پرسرعت شرکت های وب با مشارکت ایرانسل در دهه فجر و برقراری رومینگ دیتا ۹۹۸ روستای تحت پوشش اینترنت تا پایان سال ۹۶ از دیگر برنامه‌ها است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان تصریح کرد: ارائه تلفن خانگی به ۱۲ روستای فاقد این امکان که تاکنون در هفت روستا محقق شده و بقیه نیز در حال انجام است از برنامه‌های خدمات عمومی روستایی است.

منبع: خبرگزاری شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه