درمان های خانگی کاهش کلسترول

انجمن قلب آمریکا می گوید که هیچ منبعی بهتر از ماهی باعث کاهش کلسترول نمی شود

درمان های خانگی کاهش کلسترول
به گزارش هشت دی،راه های طبیعی زیادی برای کاهش چربی خون در خانه وجود دارد که در این صورت استفاده از داروهای شیمیایی بی معنی و نامناسب به نظر می رسد. اگر شما تمایل دارید که به سادگی در خانه میزان کلسترول خود را کنترل کنید اما نمی خواهید که از داروهای شیمیایی استفاده کنید در متن زیر راه کارهای طبیعی خوبی برای زندگی سالم و کاهش کلسترول  ارائه شده است.
علاوم کلسترول بالا
سیر بخورید
سیر یک ماده عالی برای افزودن به رژیم غذایی شماست تا سطح کلسترول خود را در یک حدمعقول نگه دارید و می تواند علاوه بر جلوگیری از لخته شدن خون، کاهش فشار خون و محافظت در برابر عفونت ها سطح کلسترول را بدون ایجاد عوارض جانبی کاهش دهد. اگر چه بهتر است که سیر را به صورت خام مصرف کنید، اما مصرف آن به صورت ترشی هم بی تاثیر نیست.
همچنین می توانید در سوپر مارکت ها سیر پوست کنده شده را به صورت کنسرو نیز پیدا کنید البته حتما به تاریخ تولید آن توجه کنید که تازه باشد سپس آن را ریز ریز کرده و در طبخ سوپ، پیتزا و سایر غذاها از آن استفاده کنید.
درمان کلسترول بالا
از انواع مغزها و دانه ها استفاده کنید
اگرچه همه ی مغزها عالی هستند اما دانه های آفتابگردان در حفظ سطح کلسترول پایین بسیار موثرند. آنها پر از اسید لینولئیک هستند که فرم پلاک را کاهش می دهد و خون شما را جریان می دهد.
گردو، بادام و سایر مغز ها هم خوب هستند. آنها عموما پر از اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که این برای کاهش کلسترول بسیار خوب است. البته تا زمانی که از شکر و نمک پوشیده نشده باشند.
کلسترول پایین
ماهی بخورید
خوردن ماهی های چرب مانند ماهی سالمون، ماهی خال مخالی و شاه ماهی به دلیل داشتن اسید های چرب مانند امگا۳ برای قلب و بدن فوق العاده عالی است.  همچنین فشار خون را پایین می آورند و از لخته شدن خون جلوگیری می کنند و تا حد زیادی خطر حمله قلبی را نیز کاهش می دهند.
اگر شما آشپزی بلد نیستید می توانید از کنسرو ماهی تون استفاده کنید و یا با مشورت پزشک خود از مکمل های امگا۳ استفاده کنید. البته انجمن قلب آمریکا می گوید که هیچ منبعی بهتر از خود ماهی نیست. منابع جایگزین برای گیاهخواران عبارتند از:
سویا، کلزا، دانه های کتان، گردو، و روغن های آنها.
کلسترول نرمال
فیبر مصرف کنید
میوه ها و سبزیجات و حبوبات برای کلسترول بسیار مفید هستند. آن ها به طرز شگفت انگیزی پر از آنتی اکسیدان هایی هستند که برای قلب مفید است و باعث کاهش کلسترول می شود. در واقع انواع مختلفی از فیبر وجود دارد اما این سه نوع غذا سرشار از فیبر هستند که در دستگاه گوارش شما بلافاصله کلسترول را به خود جذب می کنند.
برای مثال بلغور جو دو سر یک غذای فوق العاده است برای کاهش کلسترول می توانید روزی ۵ تا ۱۰ گرم از آن مصرف کنید. حدودا در هر یک فنجان بلغور پخته شده ۶ گرم فیبر موجود است. اگر به بلغور جو دسترسی ندارید لوبیا، سیب، گلابی و آلو نیز برای کاهش کلسترول بسیار مفید است.
ساختار کلسترول
از روغن های گیاهی استفاده کنید
همیشه در غذاهای خود از چربی های سالم مانند روغن زیتون و آفتابگردان استفاده کنید زیرا کاهش چربی های اشباع برای کاهش کلسترول ضروری است. روغن زیتون بسیار مفید است سعی کنید که چربی های رژیم غذایی خود مانند کره و روغن سرخ کردنی را با روغن زیتون جایگزین کنید. همچنین می توانید روی سالاد نیز از آن استفاده کنید که بسیار بسیار خوشمزه است.
اگر این تغییرات را در رژیم غذایی خود انجام دهید متوجه تاثیرات فوق العاده آن می شوید. روغن زیتون بو دار از نوع معمولی آن بسیار بهتر است زیرا سرشار از  مواد مغذی و ضد اکسیدان است و معمولا رنگ آن روشن تر است.
چربی خون و طب سنتی
میوه و سبزیجات خام مصرف کنید
سبزیجات خام همیشه منبع خوبی از فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند. وقتی آنها خام هستند، همه ویتامین ها و مواد مغذی خود را حفظ می کنند که این برای بدن شما بسیار مفید است. پختن سبزیجات و میوه ها خواص آن ها را تا حدود زیاد کاهش می دهد.
سعی کنید وعده های اصلی غذایی خود را به به غذاهای گیاهی تبدیل کنید. انواع سوفله، لازانیا و سوپ غذاهایی هستند که می توانند بدون گوشت تهیه شوند. سعی کنید از سبزیجات تازه استفاده کنید زیرا نوع خشک شده آن کالری بیشتری دارد.
اسفناج یک منبع عالی از لوتئین است، که به کاهش کلسترول کمک زیادی می کند. مصرف یک فنجان از آن در روز برای بدن مفید است.
علاوه بر این، میوه ها و سبزیجات کم کالری و دارای  چربی کم هستند. که موجب کاهش چربی های اشباع شده و به قلب شما کمک می کند تا کلسترول را کاهش دهد.

منبع: wikihow

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه