حمله ترکیه به منطقه عفرین سوریه ۲کشته و ۱۲زخمی بر جا گذاشت

رسانه های سوری روز چهارشنبه به نقل از منابع کردی اعلام کردند، در حمله هوایی و توپخانه ای ترکیه به منطقه عفرین سوریه ۲ تن کشته و ۱۲تن دیگر زخمی شدند.

حمله ترکیه به منطقه عفرین سوریه ۲کشته و ۱۲زخمی بر جا گذاشت

به گزارش ۸دی؛ بر اساس این گزارش، جنگنده های ترکیه و یگان های توپخانه ای این کشور به روستاهای ‘قورنه’ و ‘شیخ خورز’ در شرق شهرک بلبل در شمال شهر عفرین حمله کردند که ۲ شهروند سوری کشته شدند.
این منابع افزودند: ۱۲ شهروند سوری نیز امروز (چهارشنبه) در حمله خمپاره ای و موشکی به شهر عفرین در شمال غرب استان حلب زخمی شدند.
منابع محلی از درگیری شدید نیروهای دمکراتیک سوریه با ارتش ترکیه و تروریست های مورد حمایت آن در اطراف روستای ‘حمام’ در غرب شهرک جندیرس در جنوب غرب عفرین خبر دادند.
براساس اعلام این منابع، کردهای سوریه حمله ترکیه را دفع و از پیشروی آنها جلوگیری کردند.
این درحالی است که ارتش ترکیه شنبه گذشته عملیات موسوم به «شاخه زیتون» را با هدف اخراج یگان های کرد از عفرین آغاز کرد.
بر اساس اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از ۶ هزار نیروی نظامی مشارکت دارند.
خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که ارتش ترکیه به حملات خود در روزهای گذشته شدت بخشیده و تاکنون کنترل مناطق حساسی از جمله کوه استراتژیک «برصایا» در حومه عفرین و یک روستا به نام «عمر اوشاقی» را به دست گرفته است.
دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی گروه های تروریستی همچون پ.ک.ک و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.
دولت آنکارا همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده ۵۱ منشور سازمان ملل حق خود می داند.
مقام های آنکارا اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب تروریست ها، منطقه را ترک خواهند کرد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه