یک منبع کارگری در گفتگو با 8دی:

۲۰۰ کارگر مظلوم سد کارون ۴ از ابتدای سال حقوق نگرفته‌اند

یک منبع کارگری گفت: سد کارون ۴ هم‌اکنون حدود ۲۰۰ نیروی کارگری و اداری دارد اما همین تعداد نیرو هم از ابتدای سال ۹۶ حقوقی دریافت نکرده‌اند.

۲۰۰ کارگر مظلوم سد کارون ۴ از ابتدای سال حقوق نگرفته‌اند

یک منبع کارگری در استان چهار محال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه فاز اول سد کارون ۴، تیر ماه سال ۹۰ با حضور رئیس جمهور وقت افتتاح شد اظهار داشت: از سال ۹۰ در کارگاه‌های این سد تعدیل نیرو صورت گرفت و بسیاری از کارگران مجبور به ترک کارگاه شدند.

وی افزود: متأسفانه وضعیت کارگران سد هر روز بدتر می‌شود و با بررسی‌هایی که من انجام دادم بسیاری از این کارگران حتی در نان شب خودشان هم مانده‌اند.

این منبع کارگری ادامه داد: سد کارون تا سال ۹۰ حدود ۲۰۰۰ کارگر داشت که با تعدیل نیرو هم‌اکنون حدود ۲۰۰ نیروی کارگری و اداری دارد اما همین تعداد نیرو هم از ابتدای سال ۹۶ حقوقی دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد ساعات کاری کارگران به شکلی است که نمی توانند شغل دومی داشته باشند گفت: بسیاری از کارگران با الاجبار و به امید حفظ شغل همچنان بدون حقوق در کارگاه کار می‌کنند اما برای تأمین مخارج خانواده خودشان دچار مشکلات عدیده هستند و لوازم خانه خود را برای خرید نان به فروش می‌رسانند.

این منبع با بیان اینکه یک ماه قبل یکی از کارگران تأمین هزینه‌های درمانی همسر خود مجبور به فروش حلقه ازدواج همسرش شده بود اظهار کرد: مسئولان باید به فکر این کارگران محروم باشند؛ کارگرانی که حتی برای خرید چند قرص نان در شبانه روز محتاج هستند و بالاجبار اقدام به فروش طلاجات همسر و فرزندان خود می‌کنند.

وی با بیان اینکه از سال ۸۱ شرکت جهاد توسعه از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو اقدام به تأسیس کارگاه برای پروژه کرده است ادامه داد: اگر کارگران این شرکت تقاضای حقوق و یا علی‌الحساب کنند تهدید به تسویه حساب می‌شوند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه