مسئول تاسیسات و عملیات شرکت نفت گیلان:

گیلان تأمین‌کننده نفت ۵ استان کشور است

مسئول تاسیسات و عملیات شرکت نفت گیلان گفت: استان گیلان با بکارگیری ۱۹۳ نفت کش، نفت و بنزین ۵ استان دیگر را نیز تأمین می کند.

گیلان تأمین‌کننده نفت ۵ استان کشور است

به گزارش خبرنگار هشت دی از رشت، علیرضا احسانی صبح امروز در انبار نفت گیلان اظهار داشت: ۱۲۳ نفت کش در استان گیلان داریم که به دستگاههای مختلف نفت می‌رسانند.

وی با بیان اینکه مصرف کنندگان ما تنها پمپ‌های بنزین نیستند افزود: بزرگترین مصرف کننده شرکت نفت نیروگاه سیکل ترکیبی استان است که روزی ۵ میلیون لیتر خوراک دارد و کوچکترین مصرف کنندگان ما مرغداریها و کشاورزی است.

مسئول تاسیسات و عملیات شرکت نفت گیلان با اشاره بر مدیریت بحران شرکت نفت افزود: ما در بدترین شرایط مانند برف ۸۳ و برف اخیر هیچ گزندی از نظر تامین سوخت نداشتیم.

احسانی گفت: برنامه‌ریزی های شرکت نفت برای تامین سوخت روزانه نیست و به دلیل پیش‌بینی‌های شرکت مشکلی در برنامه سوخت رسانی ایجاد نخواهد شد.

وی گفت: ما سه فرآورده نفتی داریم که شامل؛ بنزین، نفت سفید و نفت گاز است و با استانداردهای مختص به خود توسط خط ۱۶ اینچ از سمت قزوین به رشت ورود می کند.

مسئول تاسیسات و عملیات شرکت نفت گیلان با بیان اینکه شرکت نفت گیلان علاوه بر استان گیلان، اردبیل و مازندران را تحت پوشش قرار می‌دهد اظهار کرد: شرکت نفت گیلان زنجان را در بحث بنزین و قزوین را در بخش نفت و گاز پوشش می دهد.

وی با اشاره به کنترل کیفی نفت کش ها پیش از بارگیری افزود: نفتکش پیش از بارگیری از لحاظ آلودگی و دیگر مسائل توسط آزمایشگاه کنترل شده سپس بارگیری انجام می شود و در پایان نیز در بخش کنترل کیفیت کنترل نهایی انجام می شود.

احسانی با اشاره به مصرف روزانه محصولات نفتی در استان گفت: ما در ۲۴ ساعت ۱۱ میلیون توان بارگیری داریم اما در مجموع روزانه ۸ میلیون بارگیری داریم که مصرف عمده آن بنزین است.

وی با اشاره به مصرف سوخت روزانه ۳ میلیون ۵۰۰ لیتر در استان افزود: در ایام تعطیلات نوروزی چیزی حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ لیتر به طور روزانه بارگیری بنزین داشتیم.

مسئول تاسیسات و عملیات شرکت نفت گیلان افزود: استان گیلان ۱۲۳ دستگاه نفت کش دارد و ۷۰ دستگاه نفت کش نیز از اردبیل و استانهای همجوار برای بارگیری به استان گیلان می‌آیند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه