خبرنگار: ابوالفضل شکری
مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان گیلان:

۳۰۰۰ فقره سند مالکیت در تالش واگذار می‌شود / دفتر بنیاد مستضعفان تالش راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل املاک بنیاد مستضعفان گیلان گفت: هدف‌گذاری ما برای واگذاری املاک در تالش برای ۳۰۰۰ نفر است که بخشی از آن بصورت رایگان انجام می شود.

۳۰۰۰ فقره سند مالکیت در تالش واگذار می‌شود / دفتر بنیاد مستضعفان تالش راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ۸دی، حمیدرضا نادمی صبح امروز در مراسم واگذاری رایگان ۴ فقره سند مالکیت املاک بنیاد مستضعفان به محرومین تالش در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: نداشتن سند مالکیت می تواند مشکل قضایی و اقتصادی ایجاد کند که در همین راستان بنیاد مستضعفان در شرق استان گیلان تا حدی در حال حل این مشکل است.

وی افزود: با توجه به اینکه این اموال متعلق به بنیاد مستضعفان است در اجرای منویات رهبر انقلاب اسلامی بخشی از این اموال تعیین تکلیف شده است و انشاء الله تا مهر ماه ۹۷ باید این تعیین تکلیف ها انجام شود که هم اکنون ۷۰ درصد این کار انجام شده است.

مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان گیلان گفت: عرصه ۷۰ درصد املاک شهر تالش متعلق به بنیاد مستضعفان است و ۷۰ درصد کل شهر، مساحتی بالغ بر ۴۰۰ هکتار می باشد و آقای سعیدی کیا به بنده تکلیف کرده است که بنیاد باید در جهت توانمندسازی محرومان اقدامات موثر داشته باشد و به این جهت مقرر شد در تالش دفتری برای پیگیری کارها راه اندازی کنیم.

نادمی افزود: ضوابطی در واگذاری اسناد داریم و به این دلیل که در تالش املاک عموما متعلق به فردی به نام هلاکو رامبد است و املاک علوی محسوب نمی شود ما باید براساس آیین نامه مربوط به اشخاص عمل کنیم. البته هیأت امنا می تواند شرایط خاصی را برای جامعه هدف در نظر بگیرد و این جامعه هدف شامل افراد تحت پوشش سازمانهای بهزیستی، کمیته امداد، افراد دارای کهولت سن و … هستند.

وی گفت: تاکنون در تالش ۲۱ پرونده بررسی شده است و ۱۸ مورد به تصویب رسیده است و هدف‌گذاری ما برای ۳۰۰۰ نفر است و برنامه‌ریزی ما این است که ظرف یک سال آینده برای این ۳۰۰۰ فقره تعیین تکلیف شود.

نادمی ادامه داد: در تالش ۴ فقره از املاک بصورت رایگان واگذار شده است که شامل ۱۰۴۶ متر مربع به ارزش ۳۷۳ میلیون تومان است و امروز بصورت نمادین واگذار می شود. ما از مردم توقع داریم که مراجعه کنند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان گیلان افزود: تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت انجام داده ایم که بر اساس آن، یک مرکز بهداشت و سلامت در حویق به همراه دو دستگاه آمبولانس باید ساخته شود که ۵۰ درصد هزینه ساخت مرکز و تحویل دو دستگاه آمبولانس ها با کمک بنیاد مستضعفان انجام می شود.

وی ادامه داد: کمک بلاعوض ۵۰ میلیون تومانی و ۴۵ میلیون تومانی به دو خانواده چند قلوزا در تالش برای خانه دار شدن این خانواده ها از دیگر اقدامات بنیاد مستضعفان در تالش در سال گذشته بوده است.

مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان گیلان در پایان گفت: در سه سال گذشته در اجرای منویات رهبر انقلاب ۳۰۰۰ فقره املاک رایگان در شرق گیلان به مردم جهت محرومیت زدایی به مساحت یک میلیون و ۱۱۲ هزار متربع (حدود ۱۱۱ هکتار) به ارزش ۱۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تا ۹۹ درصد بصورت رایگان واگذار شده است و در سطح کشور این واگذاری ها تا ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است و در تالش برنامه ما واگذاری بیش از ۳۰۰۰ سند مالکیت است که بخشی از آن بصورت رایگان واگذار می شود.

در پایان این مراسم، ۴ فقره سند مالکیت بنیاد مستضعفان به افراد واجد شرایط شهرستان تالش واگذار شد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه