مدیرعامل سازمان اب منطقه ای گیلان:

مشکلی در تامین آب گیلان نخواهیم داشت، فقط باید مدیریت کنیم/ سهمیه آب لنگرود افزایش می یابد

مدیرعامل سازمان اب منطقه ای گیلان گفت: برای تامین آب گیلان مشکلی نخواهیم داشت و فقط باید آب را در سظح مزارع مدیریت کنیم.

مشکلی در تامین آب گیلان نخواهیم داشت، فقط باید مدیریت کنیم/ سهمیه آب لنگرود افزایش می یابد

مدیرعامل سازمان اب منطقه ای گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه هم اکنون ۸۲۰ میلیون لیتر مکعب تا این لحظه پشت سد سپیدرود آب داریم اظهار داشت: تا پایان فصل آبیاری که تقریبا ششم مرداد خواهد بود ما نزدیک به ۶۰۰میلیون لیتر مکعب دیگر آب برای رهاسازی در شبکه ها نیاز داریم.

کاظم لطفی با اشاره به اینکه این ظرفیت ۶۰۰ میلیون لیتر مکعبی در سد وجود دارد گفت: برای تامین آب استان گیلان مشکلی نخواهیم داشت و فقط باید آب را در سظح مزارع مدیریت کنیم که این کار هم به نحو خوبی در حال انجام است.

وی در خصوص لنگرود که در پایین ترین منطقه آبی قرار دارد و میزان سهمیه آب آن کفاف کار کشاورزان را نمی دهد اظهار کرد: بخشی از آب لنگرود از سد گرفته می شود و بخشی از تامین آب به صورت سنتی از طریق رودخانه های همین شهرستان اجام می پذیرد، ما در سال ۹۷ ما افزایش ظرفیت انتقال آب از حوزه سد به سمت لنگرود را به میزان ۲ متر مکعب در ثانیه در دستور کار داریم.

مدیرعامل سازمان آب منطقه ای گیلان در خصوص اعتراض به نوبت بندی آب ها گفت: در نوبت بندی تخصیص آب کار کارشناسی علمی صورت گرفته است و ما باید در شش مرحله این نوبت بندی در لنگرود را انجام می دادیم که آن را رسانده ایم به سه نوبت.

لطفی در خصوص احداث پمپاژ خراط محله و.. که مشکلات عدیده ای دارند افزود: در این ایستگاه ها نزدیک به ۴۰ تا ۷۰ درصد کار انجام شده و تا هفت الی هشت روز آینده این ایستگاه ها را وارد مدار خواهیم کرد.

وی در پایان در خصوص اعتبار تخصیص یافته برای آب گیلان اظهار داشت: تا به امروز در بحث مدیریت آب کشاورزی و انجام پروژه های بزرگ و کوچک چیزی در حدود ۱۵ میلیارد تومان بوده است که بیش از ۴ میلیارد تومان فقط در لنگرود صورت گرفته است که البته به صورت تعهدی عمل شده و بعدا باید تامین بشود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه