غدیر ابیانه سفیر اسبق ایران در استرالیا مطرح کرد؛

ماجرای وام ۳۰ میلیاردی برای خواهرزاده یکی از نامزدهای ریاست جمهوری تنها با دو فقره چک

این فعال سیاسی گفت: یکی از نامزد ریاست جمهوری با تماس تلفنی، درخواست وام ۳۰ میلیارد تومانی به خواهرزاده اش تنها با اخذ ۲ فقره چک کرده است.

ماجرای وام ۳۰ میلیاردی برای خواهرزاده یکی از نامزدهای ریاست جمهوری تنها با دو فقره چک

به گزارش ۸دی، محمدحسن غدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک  و استرالیا در نشست بصیرت افزایی ویژه اساتید دانشگاه پیام نور گیلان در رشت به ذکر خاطره ای از شهید ادواردو آنیلی فرزند سرمایه دار بزرگ ایتالیایی و صاحب کارخانه های فیات، فراری، آلفاروئو و باشگاه یوونتوس پرداخت.

وی با اشاره گسترش فقر در جامعه و عملکرد دولت در حوزه اقتصادی افزود: در طول ۴ سال گذشته ۷۰ هزار میلیارد تومان فروش نفت داشته ایم اما بدهی های دولت به ۷۰۰ هزار میلیارد افزایش پیدا کرده است و این بدهی ها نسبت به گذشته ۵/۸ برابر شده است.

این کارشناس مدیریت استراتژیک ادامه داد: در خبر ها آمده بود که ژاپن برای ساخت ۲۰ مدرسه در ایران ۴۰۰ میلیون تومان به دولت ایران کمک کرده است در حالی که ۷ میلیارد تومان فقط برای ساخت استخر ریاست جمهوری هزینه شده است. چگونه می شود که فقط در یک سفر به کرج که در واقع سفر هم نیست ۵/۱ میلیارد تومان خرج می شود؟!

غدیر ابیانه گفت: یکی از مقامات دولتی که اکنون نامزد ریاست جمهوری نیز هست با تماس تلفنی به بانک، در خواست کرده که ۳۰ میلیارد تومان وام تنها با اخذ ۲ فقره چک به خواهرزاده ایشان پرداخت شود. متاسفانه با شناسنامه کارتن خوابهای جنوب شهری وام های میلیاردی اخذ شده است.

وی افزود: رئیس بانک رفاه در این دولت ۲۳۵ میلیون حقوق دریافت می کرده که این میزان ۲ برابر حقوق رئیس جمهور آمریکاست، آن وقت آقایان به فساد ۳ هزار میلیاردی دولت قبل اشاره می کنند. فساد در هر جایی باشد بد است. اما در فساد ۳ هزار میلیاردی اولا متهم اعدام شد ثانیا از محل دارائی های او ۵ هزار میلیارد تومان به خزانه برگشت داده شد. اما اکنون مفسدان اقتصادی سرمایه های نظام محسوب می شوند.

سفیر اسبق ایران در استرالیا ادامه داد: مدام تکرار می کنند که ما سایه جنگ را از سر ایران برداشتیم در حالی که موسسات پژوهشی در خود آمریکا اذعان دارند که در روز اول جنگ با ایران، آمریکا ۲۰ هزار کشته خواهد داد. اسرائیل ایران را تهدید کرد، رهبری فرمودند که اگر غلطی بکنند جمهوری اسلامی تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد و این قصه همین جا تمام شد.

وی در پایان تأکید کرد: ما می گوئیم باید عزت داشت. اگر هواپیما می خرید رئیس جمهور نباید به رئیس جمهور فرانسه بگوید این هواپیماها را قبل از انتخابات به ما بدهید. این با عزت، سازگاری ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه