نماینده مردم بندر انزلی در گفتگو با 8دی:

مدعیان ریاست جمهوری به رای شورای نگهبان تمکین کنند/ تنها جای خدمت به اسلام و ملت ریاست جمهوری نیست

نماینده مردم انزلی در مجلس گفت: مدعیان ریاست جمهوری اکنون که رد صلاحیت شده اند به رای شورای نگهبان تمکین کنند.

مدعیان ریاست جمهوری به رای شورای نگهبان تمکین کنند/ تنها جای خدمت به اسلام و ملت ریاست جمهوری نیست

حسن خسته بند در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان این نکته که شورای محترم نگهبان بر اساس قانون اساسی باید مر قانون را اجرا کند، اظهار داشت: مر قانون این بوده که هم فقها و هم حقوق دانان به این نتیجه رسیدند که افرادی که صلاحیت ریاست جمهوری را دارند با معیارهایی موجود همین شش نفر هستند.
وی در ادامه افزود: کسانیکه ادعا داشتند می توانند رئیس جمهور شوند باید به رای شورای محترم نگهبان تمکین کنند.
نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر چه که در راستای تحکیم و تصویب نظام باشد باید با نظر شورای محترم نگهبان منطبق باشد، گفت: اکنون همه ی قوانینی که قابلیت اجرایی در کشور پیدا می کند با نظر اعضای محترم شورای نگهبان است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون اساسی نظر دهنده نهایی بر صلاحیت داشتن و یا نداشتن نامزدها همین شورای نگهبان است، اظهار کرد:  همه ی کسانی که اعتقاد دارند می توانند برای اسلام، ملت و نظام خدمت کنند خوشبختانه شورای نگهبان توانسته صلاحیت آنها را احراز کند.
خسته بند با بیان این نکته که افراد غیر از نامزد برای ریاست جمهوری می توانند در پست های غیر از ریاست جمهوری به مردم خدمت کنند، گفت: کسانی که شورای نگهبان صلاحیت آنها را در پست ریاست جمهوری تایید نکرده می تواند در بخش دیگری از این کشور به انقلاب و مردم خدمت کنند و قرار نیست که هر کسی در انتخابات ریاست جمهوری نام نوشت مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرد.
وی با تاکید بر تمکین نامزدها به رأی شورای نگهبان بیان داشت: عدم صلاحیت به نامزد ها از سوی شورای نگهبان نیاز به هیاهو ندارد و این افراد کسانی هستند که باید به رای شورا تمکین کنند و اگر تمکین نکنند باید با آنها بدون تعارف برخورد شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر این نکته که هیچ کسی حقی ندارد بر خلاف نظر شورای نگهبان حرفی بزند و اگر قرار است اعتراضی نسبت به صلاحیت ها باشد باید از مراجع قانونی اقدام شود، متذکر شد: کسیکه نتوانسته صلاحیت شورای نگهبان را برای ریاست جمهوری بگیرد معنایش آن نیست که نمی تواند در هیچ پس دیگری در کشور خدمت کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رد صلاحیت شدن برخی از انقلابیون در انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: افرادی متدین و انقلابی و با پشتوانه پاک در کشور بودند که در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند اما صلاحیت آنها برای نامزدی در ریاست جمهوری محرز نشد و سکوت کردند.
خسته بند وجود شورای نگهبان را برای همه ی کشور ها امری معمول برشمرد و مطرح کرد: در همه ی جای دنیا مجمعی مشابه شورای محترم نگهبان وجود دارد و صلاحیت افراد در آنجا بررسی می شود و سپس مورد آزمایش مردم قرار می گیرند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه