روز شمار تاریخ ترور در ایران / چهارم بهمن؛

ترور ۳۵ ایرانی بی گناه توسط منافقین / ۴ اسفند ماه هم رنگ خون گرفت

چهارم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۵ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۱۳۸۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۳۵ ایرانی بی گناه توسط منافقین / ۴ اسفند ماه هم رنگ خون گرفت

به گزارش هشت دی، چهارم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۵ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۱۳۸۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

محمود موذن ۲۹ شهریور ماه ۱۳۳۷ در استان فارس متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۵۹ در سردشت در یک حمله مسلحانه توسط گروهک تروریستی دموکرات به شهادت رسید.

علی اکبر بیوک آقایی ۲۰ مهر ماه ۱۳۳۹ در استان فارس متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۵۹ در دیواندره در حالی که معلم بود در یک حمله مسلحانه توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

سید رضا زاهدی ۲۵ مرداد ماه ۱۳۳۶ در اسان اصفهان متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۵۹ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی تحویلیان در سال ۱۳۳۹ در استان اصفهان متولد شد و چهاررم اسفند ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار انقلاب بود در خاش در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدطاهر اخگرژند یکم دی ماه ۱۳۳۶ در استان کرمانشاه متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۰ در پاوه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اباصلت بهرامی سوم تیر ماه ۱۳۴۰ در استان زنجان متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا بینا ۲۰ فروردین ماه ۱۳۳۷ در استان فارس متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که معلم بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباسعلی رنجبر پازوکی یکم مرداد ماه ۱۳۱۶ در استان تهران متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که خوار و بار فروش بود در نظام آباد تهران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

عبدالرحیم زمردی در سال ۱۳۱۹ در استان کرمانشاه متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غفار زمردی دوم اردیبهشت ماه ۱۳۰۳ در استان کرمانشاه متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین علی شایسته مهر ۱۹ مهر ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۴ اسفند ماه ۱۳۶۰ در خیابان ستارخان تهران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

محمدباقر مختاری ۱۵ آذر ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۰ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مرتضی ملاکوچکیان دوم دی ماه ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد نامدارمرادی ۱۸ شهریور ماه ۱۳۱۵ در استان کردستان متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۰ در سنندج توسط گروهک تروریستی دموکرات ترور شد و به شهادت رسید.

محمدعلی نماز زاده ۱۳ خرداد ماه ۱۳۴۲ در تهران متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۰ در تهران توسط گروهک تروریستی منافقین رور شد و به شهادت رسید.

محمدعزیز یوسفی یکم اسفند ماه ۱۳۳۹ در استان کرمانشاه متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۰ در پاوه در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید حسین حسینی کهرانی هشتم فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۱ در اصفهان در حالی که پاسدار بود در یک بمب گذاری توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

بهرام سعیدی مقصودبیگی در سال ۱۳۳۵ در استان خوزستان متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۱ در اصفهان در یک بمب گذاری توسط گروهک تروریستی منافقین مسلحانه به شهادت رسید.

ایرج کبود مهری یکم فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان گیلان متولد شد و چهارم اسفند ما ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد محمدی بهمیری ۲۰ شهریور ماه ۱۳۴۶ در استان گیلان متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۲ در حالی که شاگرد بنا بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد گندمکار یکم فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۳ در بانه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدعلی عظیمیان ۱۶ مرداد ماه ۱۳۴۸ در استان کردستان متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۴ در مریوان توسط گروه تروریستی کوموله ترور شد و به شهادت رسید.

حسین کاسب قانع دهم دی ماه ۱۳۲۲ در استان گیلان متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۴ در آستانه اشرفیه ترور شد و به شهادت رسید.

امین ببریان یکم فروردین ماه ۱۳۳۹ متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۴ در کهنوج کرمان توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

اسماعیل علی نیا دوم آبان ماه ۱۳۳۶ در استان گیلان متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۴ در آستانه اشرفیه توسط اشرار مسلح ترور  شد و به شهادت رسید.

قاسم شهریار پناه ۱۵ آذر ماه ۱۳۳۶ در استان کرمان متولد شو چهارم اسفند ماه ۱۳۶۵ در شرکت ایرانگاز کرمان توسط گروهک تروریستی منافقین در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

عباس اسدی بهجت سوم آذر ماه ۱۳۱۹ در استان کرمان متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۵ در کرمان در شرکت ایرانگاز در یک بمب گذاری تررویستی توسط گروهک تروریستی منافقینبه شهادت رسید.

نوبخت تیشه برسر  سوم اسفند ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۵ در شاهین دژ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد میرزا صادقی سوم اسفند ماه ۱۳۱۷ در استان کرمان متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۶۵ در شرکت ایران گاز کرمان در یک بمب گذاری توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

عبدالله امینی ۵ خرداد ماه ۱۳۱۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و چهارم خرداد ماه ۱۳۷۰ در مهاباد در زندان گروه تروریستی کوموله کردستان در اثر شکنجه به شهادت رسید.

حیدر حسینی ۱۴ خرداد ماه ۱۳۵۱ در استان کردستان متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۷۰ در سنندج توسط گروهک تروریستی کوموله ترور شد و به شهادت رسید.

هوشنگ داداللهی یکم فروردین ماه ۱۳۴۵ متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۷۱ در جیرفت کرمان توسط  گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

احمدعلی شهریاری ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۵۲ در استان سیستان و بلوچستان متولد شد و ۴ اسفند ماه ۱۳۷۶ در زاهدان توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

سعید اکرمی یکم شهریور ماه ۱۳۶۱ متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۷۹ توسط اشرار مسلح به شهادت رسید.

بهزاد انگزی در سال ۱۳۳۸ متولد شد و چهارم اسفند ماه ۱۳۸۴ توسط عناصر تروریست به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه