امام جمعه بندر انزلی:

جمهوری اسلامی به پشتوانه مردم از کشور های مقتدر و موثر در جهان و منطقه است

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به مذاکرات سوریه گفت: امروز جمهوری اسلامی به پشتوانه مردم، از حکومت های تاثیرگذار در منطقه است.

جمهوری اسلامی به پشتوانه مردم از کشور های مقتدر و موثر در جهان و منطقه است

به گزارش۸دی، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه های این هفته نماز جمعه انزلی با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: دهه فجر از ایام بسیار مهم درنظامی است که با پشتوانه مردمی از حکومتهای مقتدر در منطقه بوده و در عمر کوتاه خود به جایی رسیده  که توانسته است با وجود همه ناملایمات و ترورها و تحریم ها و توطئه ها، با اقتدار روی پای خود بایستد و اثرگذار باشد .

وی به مذاکرات دولت سوریه و گروه های معارض توافق حلب در نشست آستانه قزاقستان اشاره و افزود: مسائل مهم مطرح شده در این نشست بسیار قابل توجه است به گونه ای که باید افتخار کنیم در کشوری زندگی می کنیم که چنین نظام مقتدری دارد.

خطیب جمعه انزلی  تصریح کرد: نکته قابل توجه این نشست، عدم دعوت از نمایندگان آل سعود و آمریکا در آن است به گونه ای که در نهایت با درخواست دولت آمریکا فقط سفیر آنان و آن هم بدون اظهار نظر در این نشست حضور پیدا کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تودیع و معارفه فرمانده ناوگان شمال نداجا نیز اشاره کرد و گفت: در این مراسم دکتر سیاری فرمودند که سلامشان را به شما مردم  قهرمان انزلی برسانم و از همیاری های شما با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکر کنم.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین همچنین افزود: از زحمات امیر دریادار رضایی حداد ؛ فرمانده سابق ناوگان شمال نداجا که به افتخار بازنشستگی نائل آمدند تشکر می کنم و برای ناخدا باقری؛ فرماندهی جدید ناوگان شمال آرزوی موفقیت دارم.

وی به فرارسیدن ۱۴ بهمن رو روز فناوری فضایی اشاره و اظهار کرد: فناوری فضایی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی است که با وجود عمر کم انقلاب و با وجود تحریم ها و ترور دانشمندان توانست به مرحله ای از پیشرفت علمی دست یابد که حتی موجود زنده نیز به فضا بفرستد.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص لزوم توجه به فناوری و دستیابی به پیشرفت های علمی در بالاترین سطح ممکن تاکید کرد: همه دستاوردهای نظام با پشتوانگی مردم و حضور آنها درهمه عرصه های حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفته و امیدواریم که از این پس نیز بیشتر باشد.

وی در ادامه به برگزاری یادواره ۷۲ شهید کلویر اشاره کرد و گفت: حضور تعداد انگشت شماری از مسئولان و روحانیت شهرستان دریادواره شهدا جای گلایه دارد و کم توجهی به گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از سوی افراد شاخص برای مردم مورد سوال است و امیدواریم که این عدم حضور از روی کم توجهی به شهدا نباشد .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه