آیا عکس‌ها و فیلم‌ها هم دروغ می‌گویند؛

فرماندار ماسال برداشت غیرقانونی شن را تکذیب کرد / دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را ؟!

فرماندار و بخشدار مرکزی ماسال در گفتگو با روزنامه سراسری همشهری برداشت غیر قانونی شن از رودخانه خالکایی را تکذیب کردند.

فرماندار ماسال برداشت غیرقانونی شن را تکذیب کرد / دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را ؟!

به گزارش ۸دی به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، در حالی که مدت‌ها از برداشت غیر قانونی شن از رودخانه خالکایی و در مکانی فراتر از محدوده کارگاهی این پروژه می گذرد و این روند غیر قانونی همچنان ادامه دارد،  فرماندار ماسال به کلی موضوع را تکذیب کرد.

%d8%aa%da%a9%d8%b0%db%8c%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d8%b4%d9%86-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%d9%81%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%84

محمود قاسم نژاد در گفتگو با خبرنگار روزنامه سراسری همشهری با تکذیب موضوع گفت: همه برداشت ها با مجوز سازمان آب منطقه ای و سازمان صنعت و معدن و تجارت بوده است. عکس های منتشر شده در این باره کار افرادی است که به دنبال حاشیه سازی هستند.

محمد ابروفراخ بخشدار مرکزی ماسال نیز در گفتگو با همشهری برداشت شن از بستر رودخانه را در قالب پروژه دانست و گفت: همه برداشت های صورت گرفته با مجوز و نظارت بخشداری و فرمانداری بوده است.

%d9%87%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d8%b4%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%ae%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%a7%db%8c%db%8c

این مصاحبه ها در شرایطی صورت می گیرد که از مدتها قبل تعداد زیادی از همشهریان ماسالی از برداشت شن از خالکایی ابراز نگرانی کرده بودند. این برداشت ها که در فاصله ای بسیار بیشتر از پروژه در حال انجام است،(اینجا را بخوانید) گاها در روز های تعطیل و در صبح و عصر صورت می گیرد.  مجموعه ای از تصاویر و ویدئوهای این برداشت ها در آخرین قسمت مجموعه ی ویدئویی هفتنگز، (اینجا را بخوانید) منتشر شده است.

این سخنان در شرایطی گفته می شود که برداشت شن در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری به دلیل عدم امکان نظارت از سوی بازرسین ادارات ناظر، ممنوع است.

***

با جمع بندی سخنان فرماندار و بخشدار ماسال سه گزینه مطرح است. هدف این دو مسئول شهرستانی یکی از سه مورد زیر می‌تواند باشد. از نظر فرماندار و بخشدار مرکزی ماسال؛

«الف :برداشت شنی در کار نیست» یا «ب: برداشت ها خارج از محدوده هم صورت گرفته اما مجوز قانونی اش صادر شده است» و یا «پ: برداشت ها همگی در محدوده پروژه بوده و قانونی است».

با فرض حالت الف، ویدئوهای منتشر شده، ادعای این دو مسئول را کاملا رد می کند.

با فرض حالت دوم، باید پرسید چگونه برداشت شن خارج از محدوده تعیین شده پروژه، قانونی است اما سرپرست اداره محیط زیست به عنوان یکی از مراجع صادر کننده مجوز از آن بی اطلاع است؟

با فرض حالت سوم، علاوه بر ویدئوهای منتشر شده، خوب است مسئولین سری به ۱ کیلومتر بالاتر از پروژه بزنند.

آیا تنها مردم باید نامحرمانی باشند که از متن قرار داد و مجوز صادره بی اطلاعند و شفافیت اطلاعاتی تنها شعاری در ایام انتخابات است؟

 

***

به نظر می رسد فرماندار و بخشدار ماسال که انتظار حضور پر رنگ رسانه ها در برداشت غیر قانونی شن را نداشتند، در برابر سوالات خبرنگار همشهری شوکه شده و ضمن فرافکنی و اتهام به رسانه ها، اطلاعات مخشوشی ارائه کرده اند.

چگونه است که مصاحبه های مسئولین در محیط زیست، شورای شهر، شهرداری و ویدئوهای منتشر شده و از همه مهمتر مشاهدات مردمی، همه دلالت بر برداشت غیرقانونی دارند اما به یکباره مردم باید از زبان فرماندارشان بشنوند که این حرف‌ها کار حاشیه سازهاست؟!

بله آقای فرماندار! ما رسانه ها عادت کرده ایم به برچسب خوردن. «حاشیه ساز» هم روی برچسب های قبلی؛ «بی سواد»، «بی شناسنامه»، «تندرو»، «پوپولیست» و …

اما مهم اتفاقاتی است که در شهر در جریان است و اکنون مردم می دانند.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
البته درسوابق اقای فرماندار دراینگونه موارد بیشتر تحقیق کنید وبه نتایج خوبی خواهید رسید .
در حاشیه