در آستانه هفته وحدت؛

نوای یا محمد(ص) شیعه و سنی در بخش لوندویل آستارا طنین انداز شد

اهالی شیعه و سنی محله کردسرای بخش لوندویل شهرستان آستارا با شادمانی و همبستگی، سالروز ولادت پیامبر خدا (ص) و هفته وحدت را جشن گرفتند.

نوای یا محمد(ص) شیعه و سنی در بخش لوندویل آستارا طنین انداز شد

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام یحی عبادیان مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه آستارا سه شنبه شب در جشن وحدت مسلمانان شیعه و سنی محله کردسرای لوندویل در مسجد محمدرسول الله (ص) این بخش گفت: وحدت از ضروریات جامعه اسلامی است و اتحاد و همبستگی مسلمانان از تفرقه افکنی دشمن جلوگیری می کند.
وی رسول خدا(ص)، قرآن، اهل بیت و اولیای الهی را از شاخص های دینی جامعه اسلامی معرفی کرد و هدایت های مقام معظم رهبری را در دنیای معاصر به عنوان شاخص و راهنمای مسلمانان برای رسیدن به رستگاری برشمرد.
وی افزود: دشمن همواره برای ضربه زدن به امت اسلامی برنامه ریزی و تلاش می کند اما باید با انسجام شیعه و سنی و تداوم برنامه های مشترک دینی بین آنها، فرصت ایجاد نفاق به دشمن داده نشود.
عبادیان اظهار کرد: آئین های برادری و برابری بین شیعه و سنی نباید به هفته وحدت محدود باشد، بلکه استمرار این برنامه ها و حضور برادران و خواهران شیعه و سنی در برنامه های مذهبی همدیگر، روحیه وحدت و همبستگی مسلمانان تقویت می کند.
او آزادی حلب را نتیجه وحدت رزمندگان اسلام و مسلمانان شیعه و سنی در سوریه دانست و اظهار امیدواری کرد با ادامه رشادت های رزمندگان اسلام، شهر موصل عراق نیز از دست تکفیری ها و داعشی ها آزاد شود.
حجت الاسلام پورزارع از روحانیان محله کردسرای بخش لوندویل آستارا نیز در این آئین توجه به اشتراکات دینی از جمله پیامبر خدا (ص) را محور وحدت شیعه و سنی دانست و مسلمانان را به اتحاد حول محور نبوت فراخواند.
وی گفت: برادری و برابری شیعه و سنی، امکان نفوذ و تفرقه افکنی دشمن را سلب می کند و امنیت و آرامش ما در گرو وحدت و یکپارچگی است.
مولودی خوانی و قرائت شعر از بخش های قابل توجه این آئین بود و در پایان با میوه و شیرینی از میهمانان پذیرایی شد.
از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به مناسبت سالروز ولادت پیامبر خدا(ص) هفته وحدت نامگذاری شده است.
محله کردسرای بخش لوندویل از مناطق سنی نشین شهرستان آستاراست.
شهرستان آستارا با ۸۶ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه