وکیل الدوله تهران در املش:

برجام یک نقطه عطف تاریخی برای ایران بود! / اگر برجام نبود معلوم نمی شد چه بلایی سر ما می آمد!

نماینده مردم تهران گفت: توافق برجام با تمام تدبیر و مشاوره‌هایی که شد به‌ عنوان یک قرارداد تاریخی و یک نقطه عطف با نتیجه برد برد انجام گرفت.

برجام یک نقطه عطف تاریخی برای ایران بود! / اگر برجام نبود معلوم نمی شد چه بلایی سر ما می آمد!

به گزارش ۸دی، همایش حامیان دولت تدبیر و امید در حالی در کانون حضرت معصومیه (س) سرچور املش برگزار شد که تنها چند ماه تا انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری باقی مانده است و بیشتر از آنکه بتوان این نشست را یک همایش سیاسی نامگذاری کرد یک همایش انتخاباتی بود. متن سخنان سخنران برنامه این جنبه همایش را پر رنگ تر کرد.

در این برنامه، الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان حامیان دولت تدبیر و امید شهرستان املش، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) عشق و علاقه مردم نسبت به یکدیگر و میزان مسئولیت‌پذیری و تلاش شبانه‌روزی مدیران و مسئولان در اوج اعلاء بود. در سال ۵۷  انقلاب بزرگی در ایران به ثمر رسید و این پیروزی در راستای هدف بزرگ‌تری بود که آن هدف رساندن پرچم این نظام به دست با کفایت آقا و صاحب مان  حضرت ولی عصر (عج) بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اوضاع کنونی جامعه پرداخت و افزود: اکنون باید تلاش کنیم که فاصله طبقاتی را کم کنیم و فساد را ریشه‌کن کرده و این اوضاع آشفته را جمع کنیم.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت روحانی با شعار اعتدال آمد و می‌خواست در بدنه دولت از همه ظرفیت های سیاسی موجود از هر دو جناح کشور از جمله اصلاح طلبان منهای بخش افراطی ها و از ظرفیت اصول‌گراهای عاقل و معتدل استفاده کند و از تجربه دو جناح کشور استمطاع نماید و بحران موجود در عرصه های سیاست خارجی  و ایران هراسی و وقوع جنگ احتمالی را حل کند.

حضرتی افزود: دولت بر اساس عهدی که با ملت بسته بود تمام مساعی خود را بکار گرفت تا پرونده مهم هسته ای را که سالها به مناقشه ای بین المللی تبدیل شده بود را حل و فصل نماید. اگر تدبیر و عقلانیت در رأس امور دولت نبود معلوم نیست که اوضاع کنونی چگونه بود؟ در این راستا پرونده هسته‌ای را در اولویت قرار داد و در طول تاریخ کشور ما پرونده‌ای به این پیچیدگی و سنگینی که بر روی دوش ملت و دولت سنگینی کند نداشتیم حتی قطعنامه ۵۹۸ هم که بنده بواسطه مسئولیتم در آنزمان به ظرایف و دقایق آن آگاهم اینگونه نبود.

وی با بیان اینکه ما در مسئله هسته‌ای با شش کشور عمده، بزرگ و قدرتمند دنیا روبه‌ رو بودیم گفت: در حالی که اقتصاد به هم ریخته‌ و مشکلات بسیاری داشتیم؛ نفت ما را نمی‌خریدند و جمهوریخواهان آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و عده‌ای هم در داخل با این مذاکرات مخالفت می‌کردند و اصل مذاکره را قبول نداشتند و عدم انجام مذاکره به معنی قفل کردن اقتصاد کشور بود  لذا توافق برجام با تمام تدبیر و مشاوره‌هایی که شد به‌ عنوان یک قرارداد تاریخی و یک نقطه عطف با نتیجه برد برد انجام گرفت.

حضرتی ادامه داد: به‌دنبال برجام، ایران هراسی و قطعنامه‌هایی که علیه ایران وضع می‌شد از بین رفت و اکنون کشورهای اروپایی در برابر رئیس جمهور جدید آمریکا مدافع ما شده‌اند و توانسته‌ایم بین اروپا و آمریکا شکاف ایجاد کنیم و این خود یک پیروزی بزرگ است و در این بین وزارت نفت با همه مشکلاتی که وجود داشت میزان صادرات نفت را به دوران قبل از تحریم ها برگرداند لذا سهمیه ایران به میزان دوره قبل از تحریم ها برگشت. که این خود نشان از عظمت و بزرگی ملت ایران است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورا یاسلامی در بخش دیگری از سخنانش به وضع اقتصادی کشور پرداخت و و با بیان اینکه دوره اصلاحات در مملکت ما یک دوره ویژه‌ای بود اظهار کرد: در حالی که قیمت نفت به بشکه‌ای کمتر از ۱۹ دلار رسیده بود به گونه‌ای کشور اداره شد که در بین دولت‌های بعد از انقلاب سابقه نداشت که رشد اقتصادی به ۸٫۵ و نرخ سرمایه‌گذاری به ۴۰ درصد و ذخیره ارزی به حد فوق‌العاده برسد.

حضرتی افزود: مردم در امر سرمایه‌گذاری و اشتغال و صادرات و واردات دلگرم شدند و دلبستگی ایجاد شد و کارها براساس کار کارشناسی بود تا این که دولت اصلاحات در سال ۸۴ دولت را تحویل داد و نفت به بشکه‌ای بیش از ۱۰۰ دلار رسید و دولت بعد از آن  بدهی سنگینی در داخل و خارج و در بانک‌ها برجای گذاشت و نرخ تورم به ۴۶ درصد رسید.

وی ادامه داد: نرخ رشد از ۸٫۵ درصد به منفی ۶٫۷ درصد رسید و همین دو موضوع برای فلج شدن اقتصاد هر کشوری کافی است که بعضا” کشورهایی با کمتر از میزان مشکلات گفته شده دچار ورشکستگی و دولتهای زیادی منحل شده است.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: بعد از سال ۹۲ کشور با یک رکود عظیمی مواجه بود و کار را برای دیگران سخت کرده بود و دولت روحانی هم در وضعیتی کار را تحویل گرفت که شرایط برای واردات و صادرات و نقل و انتقالات پول و ارز با توجه به تحریم‌های شدید امکان نداشت.

حضرتی با بیان اینکه دولت روحانی در دریای متلاطمی وارد شد که کار برای هر دولتی سخت بود گفت: با همه سختی ها و شدائد بدلیل استفاده از تجارب همه جناح ها و گروه ها و سیاست تدبیر،  اعتدال و عقلایت باعث شد  تا از همه ظرفیت ها  برای کشور و ملت استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه اصلاح ساختار بانک‌ها باید هرچه زودتر آغاز و ساماندهی شود و عقب ماندگی‌ها باید رفع شود  گفت: اگر امور اصلاح شود اول باید به سوی وحدت گرایی برویم باید دست یکدیگر را گرفته و مملکت را از اینهمه مشکلات نجات دهیم . ولی اگر بخواهیم به این اختلافات دامن بزنیم و به آن رنگ و بوی اعتقادی دهیم و همدیگر را جاسوس و خائن بنامیم  و بدانیم بدون تعارف به کشور ضربه  می‌زنیم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: نباید عرصه کار را برای انسان‌های لایق و شایسته محدود کنیم زیرا عرصه برای انسان‌های فرصت طلب مهیا می‌شود.همه باید قدردان دولت به‌خاطر این آرامش باشیم زیرا  به یک ثبات در بازار ارز دست یافته‌ایم، اگرچه مشکلات مردم زیاد است باید همه ما دست به دست هم دهیم و به جای گرفتن پای یکدیگر دست هم را بگیریم تا از این مشکلات عبور کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت روحانی در چهار سال آینده با یک تیم قوی تر در دولت و در استان‌ها با انجام تغییرات، موفقیت بیشتری کسب کند.

در این جلسه، فرماندار، معاون فرماندار، بخشداران مرکزی و رانکوه و سایر مسئولان محلی املش و جمعی از اصلاح‌طلبان شهرهای همجوار حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
پاسخ فرمایش آقای حضرتی بسیار طولانی است. حال که پسابرجام به یک افتضاح فراموش نشدنی در تاریخ معاصر تبدیل شده باید از نماینده مدافع برجام و توجیه کننده افتضاح پسابرجام جملاتی موهوم مانند اینکه«اگر برجام نبود معلوم نبود چه بلایی سر ما بیاید»بشنویم. آقای نماینده! سوالم این است که برجام چه گلی بر سر ملت زد؟ نکند سایه جنگ را دیلماسی خنده از سر ما دور کرد و امریکا از خنده های ما خوشحال شد و به ما حمله نکرد!
ازاده
بعضی ها هنوز متوهمن...
ناشناس
آقای حضرتی! روزگاری که می گفتند برد-برد سپری شده است.اگر سخن تازه ای دارید بفرمایید.البته سعی کنید شنوندگان را بی سواد نپندارید
در حاشیه