دیدار علمای اهل‌سنت تالش با امام‌جمعه این شهرستان + عکس

در آستانه میلاد رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت علمای اهل سنت تالش با امام جمعه شهرستان تالش دیدار و گفت و گو کردند.

دیدار علمای اهل‌سنت تالش با امام‌جمعه این شهرستان + عکس

به گزارش ۸دی، به نقل از مریان خبر ؛ از آنجا که برادران اهل سنت ۱۲ ربیع الاول و شیعیان هفدهم این ماه را روز ولادت حضرت رسول گرامی اسلام می دانند ، فاصله این دو ایام را همه ساله به نام هفته وحدت گرامی می داریم .

تالشی ها هم مصداق وحدت عملی در کشور و پیروی از اندیشه وحدت آفرین معمار کبیر انقلاب اسلامی هستند ، در این منطقه اهل سنت و شیعه در کنار هم سالیان سال است که بی دغدغه زندگی می کنند.

طبق رسم هرساله ائمه جمعه و علمای اهل سنت تالش با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان با وی دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام انصاری امام جمعه تالش در این دیدار با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت، یکی از مسائل مهم دنیای اسلام را وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان دانست و گفت :  پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار رمز موفقیت را در اتحاد و یکپارچگی مسلمانان می دانند.
وی ادامه داد  : دشمنان اسلام و مسلمین در طول تاریخ به خصوص در زمان معاصر با تمام وجود می کوشند که بین اقوام و پیروان مذاهب اسلامی تفرقه ایجاد کنند تا از این طریق به مقاصد شوم خود برسند.
امام جمعه تالش اضافه کرد : هفته وحدت فرصتی است برای بحث و گفت و گو پیرامون علل و عوامل عقب افتادگی جوامع اسلامی و رسیدن به این هدف که پیشرفت و تعالی جوامع اسلامی تنها در سایه وحدت اسلامی امکانپذیر است.
وی در پایان گفت  : خوشبختانه در شهرستان تالش برادران تسنن و تشیع با هم و در کنار هم با تفاهم و وحدت زندگی می کنند و همه ساله از این هفته و فرصت نهایت استفاده در نزدیک کردن قلوب انجام می شود.

حجت الاسلام حسین خانی پور امام جمعه اهل سنت شهرستان تالش نیز با تبریک هفته وحدت گفت : در بین مسلمین اختلافات عمیق و ریشه ای وجود ندارد.
وی گفت : امروز ضروری ترین نیاز جامعه مسلمین وحدت است و حضرت امام خمینی (ره)این نیاز را خوب تشخیص دادند و بایستی این فرصت را مغتنم بشماریم.
خانی پور گفت: رجوع کردن به قرآن موجب دور شدن و فاصله گرفتن از تفرقه می شود چون امروز دشمنان قصد جداکردن ما از همدیگر را دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه