روز شمار تاریخ ترور ایران/ 20 آذر؛

ترور ۳۱ ایرانی بی گناه در روز حقوق بشر در ۲۰ آذر

بیستم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۱ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۹ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۳۱ ایرانی بی گناه در روز حقوق بشر در ۲۰ آذر

به گزارش ۸دی، بیستم آذر ماه (روز جهانی حقوق بشر)، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۱ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۹ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

رحمت الله باسامی در سال ۱۲۹۱ در استان کردستان متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۵۸ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن اشکی ۱ فروردین ماه ۱۳۲۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۵۹ در یک عملیات بمبگذاری در شاهین دژ به شهادت رسید.

سلمان باباکشی ۱ تیر ماه ۱۳۲۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که جز نیروهای پیشمرگه بود در روستای گندویلای اشنویه توسط منافقین اعدام شد و به شهادت رسید.

محمدعلی جباری ۲ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان فارس متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک عملیات بمبگذاری به شهادت رسید.

رجبعلی حبیب زاده ۲۸ شهریور ماه ۱۳۱۵ در استان فارس متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بمبگذاری نماز جمعه شیراز به شهادت رسید.

فرامرز حبیبی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا حدادی ۱ آذر ماه ۱۳۳۲ در استان فارس متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند اداره کار بود در شیراز توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

سید عبدالحسین دستغیب ۱۲ تیر ماه ۱۲۹۲ در استان فارس متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که طلبه انقلاب بود در شیراز ترور شد و به شهادت رسد.

سید محمدتقی دستغیب ۲۲ تیر ماه ۱۳۴۱ در استان فارس متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که طلبه بود در شیراز ترور شد و به شهادت رسید.

حسین مصطفی زاده ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۰ اذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در سقز به شهادت رسید.

 علی اکبر منشی ۱ خرداد ماه ۱۳۶۰ در استان فارس متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک عملیات بمبگذاری در شیراز به شهادت رسید.
غلامعلی مهدی زاده ۱۹ اسفند ماه ۱۳۳۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه در سلماس به شهادت رسید.
رسول وحیدت قینیا در سال ۱۳۱۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در یک حمله مسلحانه در تبریز متولد شد.
عظیم قاضی ۱۴ تیر ماه ۱۳۴۰ در استان مازندران متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.
سید عبدالرسول سادات ۷ شهریور ماه ۱۳۴۰ در استان فارس متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک بمبگذاری در شیراز به شهادت رسید.

حبیب پناهی ۱۰ دی ماه ۱۳۳۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد کریم حشمتی ۲ فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۱ در شاهین دژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کاظم شاهسون بغدادی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد علی علی ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رشید جامه پره ئی ۴ آذر ماه ۱۳۴۳ در روستای انارکول رودبار استان گیلان متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب اسلامی بود در یک حمله مسلحانه در مهاباد به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید والامقام در امام زاده صالح پره تدفین شد.

عباس معظمی گودرزی ۲ اردبهشت ماه ۱۳۲۸ در استان لرستان متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در خرم آباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرحیم خالی زاده ۶ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان گلستان متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا سلطانی فر ۱ مرداد ماه ۱۳۴۵ در اصفهان متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۲ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد لطف اللهی ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۳۵ در استان کردستان متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۴ در بانه ترور شد و به شهادت رسید.

نادر امیرآبادی ۵ آبان ماه ۱۳۴۶ در استان همدان متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۵ در حالی که پاسدار انقلاب اسلامی بود در پاوه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عطا امینی ۶ تیر ماه ۱۳۳۸ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۵ در حالی که پاسدار انقلاب بود در پاوه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صابر حسینی ۲ فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۵ در حالی که پاسدار انقلاب بود در نوسود پاوه در یک حمله مسلحانه از سوی منافقین به شهادت رسید.

رحیم رحیم نژاد ۳ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان گلستان متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۵ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی حیدر شیراوند ۴ اردیبهشت ۱۳۴۵ در استان همدان متولد شد ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۵  و در حالی که سرباز وظیفه بود در پاوه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عیسی فرهادی ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان مازندران متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۷ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صدیق محمدی نوره ۲۶ دی ماه ۱۳۴۵ در استان کردستان متولد شد و ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۹ در حالی که کارگر ساده بود در سنندج ترور شد و به شهادت رسید.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه