امام جمعه انزلی:

وزارت خارجه از دیگر طرف های برجام درباره نقض آن توسط آمریکا درخواست اعلام موضع کند

امام جمعه انزلی گفت: دستگاه دیپلماسی کشور باید از سایر طرفهای برجام درخصوص نقض عهد آمریکا درخواست اعلام موضع کنند.

وزارت خارجه از دیگر طرف های برجام درباره نقض آن توسط آمریکا درخواست اعلام موضع کند

به گزارش ۸دی، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه های این هفته نماز جمعه انزلی اظهار داشت: با توجه به مواضع قاطعانه مقام معظم رهبری و اظهارات همه مسئولان کشور و روسای قوای سه گانه و همچنین تیم مذاکره کننده درخصوص تمدید تحریم های ۱۰ ساله علیه ایران، این بدعهدی آمریکایی ها نقض برجام است.

وی تاکید کرد: علاوه بر مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی، ملت عزیز ایران نیز نسبت به این موضوع متف القول هستند.

خطیب جمعه انزلی ادامه داد: اتفاق نظر بین همه مردم و مسولان ما وظیفه مسئولان را در مطالبه جدی تمام تعهدات برجام سنگین تر می کند و چه آنهایی که با تکبیر و چه آن هایی که با تشویق عادت به تایید دارند بر نقض برجام اذعان دارند.

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی از ابتدای برجام در راستای نشان دادن حسن نیت این نظام، بر تعهدات خود پایبند بوده است گفت: مسئولان و خصوصا دستگاه دیپلماسی کشور باید از سایر طرفهای برجام از جمله اروپاییان روسیه و چین درخصوص نقض عهد آمریکاییها در یک سند بین المللی درخواست اعلام موضع کنند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها فکر نکنند با نقض یک طرفه برجام باز هم ایران همچنان به اجرای تعهدات خود پایبند خواهد ماند و می تواند جمهوری اسلامی را ملزم به اجرای تعهداش کنند.

 پیام رهبری به اجلاس نشان از کاستی در ترویج فرهنگ نماز بود

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز به پیام مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: آنچه که از پیام امسال مقام معظم رهبری بر می آید وجود کاستی های فراوان در زمینه اشاعه و ترویج فرهنگ نماز در کشور است که باید اصلاح شود.

وی با افزایش آمار ناهنجاریها طلاقها و معضلات فضاهای اجتماعی را به دلیل عدم توجه صحیح به این واجب دینی دانست و افزود: ریاست جمهور نیز در یکی از سخنرانی ها، نگرانی های مقام معظم رهبری را از اوضاع اجتماعی  به صورت علنی مطرح کرده است لذا دستگاه های مروبط نباید در ایم خصوص کوتاهی کنند.

امام جمعه انزلی با تاکید بر اهتمام بیشتر در راستای رفع مشکلات موجود در این راه در راستای کاهش معضلات فرهنگی جامعه متذکر شد: در نظام اسلامی که ۳۸ سال از عمر آن می گذرد تنها ساخت نماز خانه و توصیه به نماز و صدور یک ابلاغیه برای به تاخیر افتادن پروازها کافی نیست و باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادارات، ارشاد اسلامی، تبلیغات، دانشگاه ها و  در همه جا نسبت به این فریضه واجب الهی اهتمام شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه