امام جمعه ی موقت رشت:

آذربایجانیها مانع سفر نتانیاهو به این کشور شوند / ما تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی را نمی خواهیم

امام جمعه ی موقت رشت با اشاره برنامه ریزی دولت آذربایجان برای سفر نتانیاهو به این کشور گفت: آذربایجانی ها مانع سفر نتانیاهو به این کشور شوند.

آذربایجانیها مانع سفر نتانیاهو به این کشور شوند /  ما تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی را نمی خواهیم

به گزارش هشت دی، حجت الاسلام و المسلمین احمد عبدالله زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت ضمن دعوت همگان به دعوت الهی و گرامیداشت سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن عسگری (ع) به آغاز امامت حضرت بقیه الله الاعظم مهدی موعود(عج) اشاره کرد و با طرح این سوال که چرا باید دوازدهمین امام همام به پشت پرده ی غیبت برود اظهار داشت: شاید این یک امتحان بزرگ برای ماست تا اعمالمان را به درستی انجام دهیم تا گمراه نشویم.

وی با بیان اینکه اگر یک روز به آخر الزمان مانده باشد آن روز آنقدر طولانی خواهد بود تا مهدی موعود(عج) ظهور پیدا کند تاکید کرد: یقین بدانید ظهور اتفاق خواهد افتاد، همانگونه که در همه ی ادیان این وعده الهی بیان شده است.

امام جمعه ی موقت رشت بابیان اینکه شیعه معتقد است که خداوند در دو موضوع اتمام نعمت کرده است گفت: اتمام نعمت خداوند یکبار در باره ی وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) و دیگری ظهور فردی که در آخرالزمان ظهور کرده و نه تنها فساد را از بین می برد بلکه عدالت به معنای واقعی را نیز در کلیه ی امور به عمل خواهد رساند انجام گرفته است.

عبدالله زاده در تبیین عصر غیبت به روایتی از امام صادق(ع) اشاره و تصریح کرد: اگر عمرم به درک مهدی فاطمه(عج) برسد حتما خدمت او را خواهم کرد.

وی ادامه داد: در ۶۹ سال غیبت صغری، مردم از طریق نواب اربعه مشکلات خود را به دوازدهمین معصوم شیعه رسانده و آن را برطرف می کردند. لذا با توجه به فرمایش معصوم(ع)، در عصر غیبت کسانی که دارای ویژگی های صیانت نفس، حافظ دین خدا، مخالف هوا و هوس، مطیع امر خدا باشد ، عوام الناس باید از او تقلید کند.

عبدالله زاده بابیان جمله امام خمینی(ره) که فرمود “پشتیبان ولی فقیه باشید که به مملکتان آسیبی نرسد” گفت: امروز ولی فقیه همان ولایتی را دارد که معصوم دارد لذا در عصر غیبت همان فقها و مراجعی هستند که وقتی حکومت می کنند حکومتشان براساس شرع و قانون الهی است.

امام جمعه ی این هفته ی نماز جمعه ی رشت ادامه داد: در این چند سالی که عمر انقلاب اسلامی ایران سپری شد، هر جا دستورات ولی فقیه را پیروی کردیم پیروز، و هر جا ان قلت و مخالفتی با دستورات ایشان کردیم با شکست مواجه شدیم.

خطیب جمعه ی رشت بابیان اینکه منتظر مهدی موعود(عج) باید مانند منتظر مهمان خود را آماده ی پذیرایی کند خطاب به جامعه گفت: آیا بازاری که در آن ربا، دروغ، اجحاف حق وجود دارد می تواند خود را منتظر امام خود بداند؟ آیا دانشگاهی که در آن پرچم مبارزه با استکبار بالا نباشد و بی حجابی وجود دارد می تواند خود را منتظر بخواند؟ اصلا هدف ظهور امام (عج) برچیدن فساد است لذا ما باید زمینه ی فساد را از بین ببریم.

عبدالله زاده به ۲۰ آذر روز جهانی حقوق بشر اشاره و تصریح کرد: حقوق بشر یکی از اصطلاحات بسیار مظلوم بوده که غرب و استکبار جهانی از این کلمه نهایت سوء استفاده را کرده است. لذا سوال این است که چگونه است مردم یمن، سوریه، افغانستان با بمباران خوشه ای آمریکا نابود می شود و با همه ی اینها باز سخن از حقوق بشر می گویند.

وی ادامه داد: چگونه است که برای کشتن چند سگ ولگرد در اصفهان عزای عمومی می گیرند اما در حمله ی تروریستی حله، کشته شدن هزاران نفر در ویتنام و…سکوت می کنند.

خطیب جمعه ی رشت اظهار داشت: امروز مردم آگاه هستند، و دست شماها در مقابل مردم باز شده است. چگونه است که در مقابل کشته شدن مردم در فرانسه فریاد می کنید ولی در مورد فلسطینیها سکوت می کنید؟ پس آنجا که به نفع شماست فریاد حقوق بشرتان بلند است.

عبدالله زاده به گروه تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: کلینتون نامزد انتخاباتی آمریکا خود اغراق کرده است که من در خاطراتم نوشتم ما داعش را ۱۰سال پیش طرحش را ریخته بودیم.

امام جمعه ی رشت به سفر نتانیاهو در سه شنبه ی آینده به آذرباییجان که کشوری مسلمان است اشاره کرد و افزود: اسرائیل دشمن سرسخت اسلام و مسلمین است و آذربایجانیها مانع سفر این انسان فاسد و کودک کش شوند که همیشه طالب جنگ و خونریزیست.

وی افزود: جمهوری اسلامی از منافع ملتهای مظلوم مسلمان دفاع خواهد کرد زیرا دلسوز منافع همه ی کشورهاست.

عبدالله زاده به هفته ی وحدت اشاره کرد و تاکید کرد: ما تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی را نمی خواهیم ما مدافع اسلام ناب هستیم.

امام جمعه ی موقت رشت به بدعهدی آمریکا اشاره کرد و افزود: با توجه به فرمایشات رهبری آمریکا قابل اعتماد نبوده و بدعهد و بد ذات است.

وی ادامه داد: دولت و فعالان عرصه ی دیپلماسی، بسیار تلاش  کرده و خیلی ها خوشحال بودند که آمریکا، دست از بد عهدی خود بر می دارد.

عبدالله زاده با اشاره به تعبیر امام خمینی (ره) نسبت به آمریکا که آن را شیطان بزرگ خوانده است گفت به تعبیر رهبر انقلاب، ما از دمکراتها و جمهوری خواهان تاکنونی خیری ندیده ایم

خطیب جمعه ی رشت در تحلیل برجام گفت: در دو قسمت از برجام تصریح شده است که تحریم و تمدید تحریمها به مدت ۱۰ سال نقض برجام است. لذا صراحت توافق برجام این است که تمدید تحریم ها پس از امضای آن نقض برجام است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه