رئیس مجمع نمایندگان زنجان در گفتگو با 8دی:

اعطای‌وام‌از محل اندوخته فرهنگیان غیرقانونی است / حقوق فرهنگیان سریعا به آنها بازگردانده شود

رئیس مجمع نمایندگان زنجان اعطای وام از محل اندوخته فرهنگیان را غیر قانونی برشمرد و خواستار عودت هرچه سریعتر حقوق قشر فرهیخته فرهنگی کشور به آنها شد.

اعطای‌وام‌از محل اندوخته فرهنگیان غیرقانونی است / حقوق فرهنگیان سریعا به آنها بازگردانده شود

سید مرتضی خاتمی در گفتگو با خبرنگار ۸دی هر گونه برداشت غیر متعارف از بیت المال را محکوم کرد و اظهار داشت: در صندوق ذخیره فرهنگیان برداشت غیرقانونی از بیت المال اتاف افتاده و باید نسبت به آن اقدامات جدی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه دست اندازی در صندوق ذخیره فرهنگیان قشر مهمی از کشور را جریحه دار کرده، افزود: برداشت غیرقانونی از صندوق ذخیره فرهنگیان، دبیران، آموزگاران،کارکنان و مدیران آموزش و پرورش را ناراحت کرده و باید با متخلفان برخورد جدی شود.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در صندوق فرهنگیان حقوق قشر فرهیخته کشور تضییع شده است، گفت: گذشت از خاطیان صندوق ذخیره فرهنگیان امکان پذیر نیست و برداشت از اندوخته های این صندوق باید پیگرد شدید قضائی را به دنبال داشته باشد.
رئیس مجمع نمایندگان زنجان با اشاره به اینکه مجلس در رسیدگی های خود در رابطه با این موضوع بسیار حساس است، افزود: مجلس با سرعت خوبی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است و تا آخر کنار فرهنگیان عزیز خواهد ماند.
خاتمی با اعلام اینکه اعضای تحقیق و تفحص از این صندوق با تصویب مجلس و ابلاغ های صادره به صورت تخصصی وارد بحث و بررسی شده است، بیان داشت: امیدواریم تحقیق و تفحص از این صندوق با سرعت بیشتر و با قاطعیت تمام به سرانجام برسد.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید حق و حقوق فرهنگیان به آنها عودت داده شود، خاطرنشان کرد: باید با تعرض کنندگان و خاطیان برخورد جدی صورت گیرد.
نماینده مردم ماه نشان و ایجرود در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه عده ای تلاش می کنند تا اختلاس در این صندوق را به اسم وام در جامعه القا کنند، گفت: هیچ کدام از این حرفها و بحث ها قابل قبول نیست وبیان رئیس جمهور نیز در این رابطه مناسب نبود.
وی با هشدار به اینکه اعطا وام سنگین آن هم به چند نفر محدود از محل اندوخته فرهنگیان بلاوجه است، تاکید کرد: کسانی که بدون حساب و کتاب و داشتن حق قانونی مبلغی را برداشت کنند غیر قابل قبول است و باید تحت تعقیب قرار گیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه