فرمانده سپاه قدس استان گیلان مطرح کرد:

منتظر موافقت دولت برای حل مشکل زباله سراوان هستیم/ دشمن با بیوتروریسم سعی در نابودی محصولات کشاورزی ما دارد

فرمانده سپاه قدس استان گیلان گفت: سپاه و قرارگاه خاتم آمادگی امحای زباله و چاره اندیشی در زمینه ی مشکلات زیست محیطی سراوان را دارد.

منتظر موافقت دولت برای حل مشکل زباله سراوان هستیم/ دشمن با بیوتروریسم سعی در نابودی محصولات کشاورزی ما دارد

به گزارش ۸دی، صبح امروز نشست خبری اصحاب رسانه و سردار محمد عبداللّه پور به مناسبت هفته ی بسیج در سالن اجتماعات شهدای صالحین سپاه قدس رشت برگزار شد.
فرمانده سپاه قدس استان گیلان ضمن عرض تسلیت به مناسبت نزدیک شدن به اربعین حسینی اظهار داشت : در این حج بزرگی که در کربلای معلی توسط ایرانیان و حسین دوستان جهان برگزار می شود بار دیگر قدرت نمایی ایران به رخ جهانیان کشیده خواهد شد و اسلام ناب محمدی (ص) در مقابل اسلام متحجر و سکولار قد علم می کند.
عبداللّه پور ضمن تبریک به مناسبت هفته ی بسیج، تصریح کرد : سپاه این هفته را «بسیج،خدمتگذاری و انقلابی گری» نامگذاری کرده است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره ی امام راحل (رض) بنیان گذار شجره ی طیبه ی بسیج گفت : بنابر فرمایش امام خمینی(ره) بسیج به مثابه یک ارگان در کنار دیگر ارگان ها نیست، بلکه بسیج به منزله ی روح جاری بر رگ و ریشه ی یک کشور است.
فرمانده سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه سپاه برای هفته ی بسیج برنامه های ویژه و مهیجی را تدارک دیده است افزود : نخستین روز،  یکشنبه ۳۰ آذر که مصادف با اربعین حسینی است با  «پژواک ندای زینب (س)» نامگذاری شده است که علاوه بر راهپیمایی و اجتماع بزرگ اربعین حسینی برنامه ی ویژه ی خطبه خوانی حضرت زینب، در ۵ شهرستان ؛ آستارا،ماسال،رودسر،صومعه سرا و رودبار به همت بسیج جامعه زنان و طلاب برگزار می شود.
عبداللّه پور دومین روز هفته ی بسیج را انقلابی گری و ظلم ستیزی معرفی کرد و ادامه داد : از برنامه های این روز، حضور نخبگان بسیجی در مدارس و ادارات ۳۳ گانه ی آموزش و پرورش و سخنرانی و تبیین گفتمان انقلابی گری، صبحگاه مشترک در مدارس (شهدای منتخب دانش آموز) ، مسابقات ورزشی استانی ویژه ی خواهران، برگزاری ۱۰ نشست بصیرتی در دانشگاهها، برگزاری هیئت یاوران ولایت در سطح نواحی و نمایشگاه عکس عاشورایی و هنرهای تجسمی می باشد.
فرمانده سپاه قدس استان ، انقلابی گری و پیشرفت را عنوان سومین روز از هفته ی بسیج خواندو از برنامه های این روز به مسابقات ورزشی ویژه ی برادران،  برگزاری نشست های بصیرتی، برگزاری جشنواره ی علمی در دانشگاهها و حوزه های علمیه، حضور نخبگان سیاسی و فرهنگی در دانشگاهها و حوزه های علمیه برای سخنرانی و تبیین گفتمان انقلابی گری و همچنین جلسه ی بزرگ شوراهای علوی و فاطمی بسیج دانش آموزی اشاره کرد.
وی چهارمین روز از هفته ی بسیج را با عنوان انقلابی گری و کار آفرینی معرفی کرد و گفت : در این روز برنامه هایی چون ؛ سمینار دو روزه ی پدافند غیر عامل، مشارکت در طرح واکسیناسیون دام و طیور،  افتتاح بیش از ۱۳۰ مسکن برای محرومین و  نمایشگاه قطب های صنایع تبدیلی و اقتصاد مقاومتی باحضور کارآفرینان برتر طرح های اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه پنجمین روز هفته ی بسیج انقلابی گری و ایثار می باشد تصریح کرد : در این روز بسیج مستضعفین سپاه برنامه هایی همچون ؛ نشست پیرامون بیوتروریسم و تهدیدات غذایی،  اعزام تیم درمانی ویزیت رایگان به مناطق محروم، کوهپیمایی استانی بسیجیان ورزشکار، رونمایی از مستند راهیان نور دانش آموزی “روایت۲” ، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد و غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا را تدوین کرده است.
وی در ادامه گفت : در ششمین روز با عنوان انقلابی گری و اقتدار جهانی تجمع ۱۰۰/۰۰۰ نفری در مراکز نماز جمعه کل استان با عنوان مدافعان حرم برای حمایت از جبهه ی مقاومت منطقه خواهیم داشت. هم چنین در روز آخر که تحت عنوان انقلابی گری و مبارزه با فساد و اشرافی گری است اردوی یک روزه ی اقتصاد مقاومتی ویژه ی اصحاب رسانه برگزار می شود.
سردار عبداللّه پور با تأکید بر اینکه اقدامات هفته ی بسیج تنها ۱۰ درصد از توان سپاه و بسیج مستضعفین را به نمایش می گذارد افزود : در طول هفته ی بسیج برنامه های دیگری از جمله ؛ اعزام مرحله ی جدید اردوی راهیان نور دانش آموزی، تجلیل از ورزشکاران بسیجی،  کارگاه آموزش سبک زندگی و…  نیز خواهیم داشت.
فرمانده سپاه قدس گیلان ضمن توضیح بیوتروریسم گفت : ما در حوزه ی تهدیدات غذایی احتمال می دهیم،  دشمن با وارد کردن آفات سعی در نابودی محصولات کشاورزی ما داشته باشد مانند کاری که در آفات محصولات بادام و برنج انجام داد،  بنابراین باید از وارد کردن محصولات آلوده از عراق جلوگیری کنیم.
عبداللّه پور با بیان اینکه دفن زباله به روش سنتی پس از ۳۷ سال پذیرفته نیست ، تصریح کرد : در بسیاری از کشور ها زباله را با نام «طلای کثیف» می شناسند و از آن بهره برداری می کنند! متأسفانه در کشور و بخصوص استان ما در منطقه ی سراوان شیرابه های زباله خطری جدی برای محیط زیست است.
وی با اشاره بر اینکه سپاه و قرارگاه خاتم آمادگی امحای زباله و چاره اندیشی در زمینه ی مشکلات زیست محیطی سراوان را دارد افزود : سپاه آمادگی خود را به دولت اعلام کرده است، اما متاسفانه هنوز پاسخی مبنی بر موافقت دولت بر همکاری قرارگاه خاتم دریافت نکرده ایم!
عبداللّه پور ادامه داد : هرجا تفکر و اقدام بسیجی باشد کارها زودتر انجام می شود، متاسفانه کشورهای منطقه به این مهم دست یافته و نهایت استفاده را از بسیج برده اند، بسیج می تواند حلال تمام مشکلات باشد،  اگر مسئولین بخواهند!

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه