نماینده‌ی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:

ملت به وکلای خود اجازه حمایت از فتنه را نمی دهند / یکی از نمایندگان گیلان فضای جامعه را آلوده می کند

نماینده ولی فقیه سپاه قدس گیلان گفت: کسی که اینگونه حرف میزند باید مراقب باشد، که این موضوعات آلوده کردن فضای جامعه، و به تبع کمک به دشمنان است.

ملت به وکلای خود اجازه حمایت از فتنه را نمی دهند / یکی از نمایندگان گیلان فضای جامعه را آلوده می کند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین عزت الله معتمد امشب در مراسم بزرگداشت اولین شهید صالحین کشور شهید محمد علی فلاح عباسی و شهید سعید مسافر در حسینیه حضرت رقیه(س) رشت، ضمن سلام و درود به ارواح طیبه ی شهدا و روح بلند حضرت امام خمینی (ره) و همچنین گرامیداشت شب شهادت حضرت رقیه (س)  اظهار داشت: یکی از محوری ترین شاخص ها و ویژگی های مجاهدان فی سبیل الله و همچنین مردان بزرگ تولی و تبری است که از نیاز جامعه ی امروز ماست.

وی در تبیین تولی و تبری افزود:  تولی از ریشه ی ولی به معنای پذیرفتن ولایت، عشق، مودت و در واقع یعنی دوست داشتن ولی خدا و دوست داشتن دوستان ولی خداست. فرد متولی باید به سه ویژگی مومن باشد مقام مرجعیت و رهبری دینی و مقام ولایت قضایی که حدود الهی تنها دست خداست و در نهایت به مقام ولایت سیاسی و اجتماعی مومن باشد.

نماینده ی ولی فقیه در سپاه استان گیلان در ادامه گفت: ایمان به این سه ویژگی در عصر ظهور امام و در عصر غیبت ولی جامع الشرایط به تشخیص فقها، مربوط میشود. اختیارات امام در عصر حضور با اختیارات ولی فقیه در غیبت هیچ فرقی نمی کند، تنها تفاوت آن کمالات و فضائل امام از جمله عدالت کامل، عصمت و علم الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین معتمد ضمن تعریف تبری که به معنای دشمنی با دشمنان ولی خدا و دشمنی با دشمنان دوست ولی خداست اظهار کرد: اگر کسی تولی داشت یعنی اظهار دوستی با ولی خدا، فقیه و ولی امر مسلمین کرد، ولی بیزاری و دوری با دشمنان ولی خدا نجست ایمان درست و کامل ندارد.

وی افزود: مگر می شود در گفتار درمانی اذعان کرد که سرباز ولایت هستم اما وقتی ولی امر میگوید من خط قرمز دارم وآن مسئول آن را نادیده بگیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گیلان تأکید کرد: مسئولین تولی و تبری را از اسحاق ابن یعقوب یاد بگیرند، آن هنگام که متوکل عباسی به او گفت دو فرزندم را دوست داری؟ او با اینکه میدانست چه عاقبتی در انتظارش است پاسخ داد والله غلام علی ابن ابیطالب (ع)  از این بچه ها و پدرش بالاتر است و بعد به دلیل اصرار بر این حرفش متوکل دستور داد زبانش را از پشت گردن بیرون بکشند.این معنی تبری و تولی است، چگونه است یک نماینده با رای مردم  برگزیده شده و مدعی شده که سرباز ولی فقیه است و بعد در مجلس می گوید کی داستان فتنه پایان می یابد؟

معتمد افزود: برادر عزیز! اگر از مسائل فقهی بی اطلاعید به آن ورود نکنید این یک موضوع حکومتی است.

وی ادامه داد: باید این نماینده مجلس را نصیحت کرد، تا زمانی که پرچم توحید و خداپرستی بر افراشته است، فتنه همان فتنه است و راس فتنه مستحق لعن و نفرین خواهد بود.

نماینده ی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «خط قرمز فتنه است و هیچ فتنه گری در این مملکت نباید مسئولیت بگیرد فتنه ی ۸۸ هم دستی با استکبار برای براندازی نظام بود» گفت: حضرت ایشان درباره ی فتنه ی ۸۸ در جایی دیگر فرمودند که آن اوج قانون گریزی و قانون شکنی است. در بیانات ایشان آمده است که فتنه ی ۸۸ برای ضربه زدن به امنیت، حکومت و وحدت ما بود و آن وقت یک وکیل می گوید در این حکومت بحث فتنه کی تمام خواهد شد.

معتمد ادامه داد: این منطقه ی ممنوعه است اگر وارد شوید تولی و تبری ندارید پس باید به ایمانت شک کرد.

نماینده ی ولی فقیه در سپاه استان گیلان تأکید کرد: کسی که اینگونه حرف میزند باید مراقب باشد، که این موضوعات آلوده کردن فضای سالم امروز جامعه، و به تبع کمک به دشمنان است.

حجت الاسلام معتمد ضمن انتقاد از بزرگان استان گفت: چرا مرز خود را مشخص نمی کنید، چطور از استان های دیگر موضع گیری شده است اما مسئولین استان حرفی نمی زنند.

وی در پایان اظهار کرد: اگر اجازه دهیم فتنه مطرح و دوباره فتنه گران به کار می آیند و رهبر انقلاب را مانند شیخ فضل الله، بردار خواهند برد. این ملت به وکیلی که رای داده اجازه نخواهد داد که چنین سخن بگوید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
آقایان با گفتن جملاتی مانند«تا کی از فتنه حرف می زنید» مسئله را ساده جلوه می دهند و عوامفریبی می کنند و الا کسانی که سال88 با کلمه رمز«تقلب در انتخابات»تلاش کردند نظام را ساقط کنند صلاحیت فعالیت در پست های مهم کلیدی نظام را ندارند. در هیچ کشوری به افراد برانداز پست مهم نمی دهند.
کاس آقا
به زبان شیرین ترکی میگویند هیکلون وار، غیرتون یوخ جناب معتمد مسئولین گیلان (بلانسبت بعضی ها) مدیریت آنها وار اما غیرت دینی و انقلابی یوخ این نماینده گیلانی با دوستان و خانواده شهدا و ایثارگران رو راست نبوده بعد انتظار دارید از فتنه حمایت نکند نماینده فوق نماینده مردم نیست نماینده دولت است.
در حاشیه