حجت الاسلام باغبانی در مسجد امام حسین (ع) رشت:

مجلس عزاداری بدون بصیرت افزایی مجلسی ناقص است

حجت الاسلام باغبانی گفت: اگر مجلس عزاداری، مجلس بینش دهی به مستمع نباشد، مجلس عزاداری ما ناقص است و باید تلاش کنیم در عزاداران تعالی فکری پدید آوریم.

مجلس عزاداری بدون بصیرت افزایی مجلسی ناقص است

به گزارش ۸دی، مراسم عزاداری هشتمین شب از ماه محرم در مسجد امام حسین (ع) رشت واقع در میدان امام حسین(ع) این شهر برگزار شد.

در این مراسم که مانند شبهای گذشته با حضور پرشکوه و پرشور عزاداران حسینی آغاز شد حجت الاسلام باغبانی از وعاظ و روحانیون استان به تشریح اهداف قیام امام حسین(ع) و نهضت ایشان پرداخت و اظهار داشت: نهضت امام حسین(ع) یک نهضت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بود.

سخنران شب هشتم ماه محرم در مسجد امام حسین(ع) رشت، ضمن توضیح در مورد فلسفه ی مانایی و ماندگاری نهضت عاشورا در طول تاریخ افزود: فلسفه ی جاودانگی نهضت عاشورا، حضور اهل بیت امام(ع) همراه ایشان است تا حقایق عاشورا بعد از شهادتشان را برای مردم ابلاغ نمایند.

وی در ادامه گفت: اگر مجلس عزاداری، مجلس بینش دهی به مستمع نباشد، مجلس عزاداری ما ناقص است. باید سعی کنیم در پایان اتمام هر مراسم سوگواری برای امام حسین(ع)، در مستمعین و مخاطبین و عزاداران حسینی، تحول روحی و تعالی فکری پدید آوریم. در واقع مستمع باید با دست پر از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خارج شود.

حجت الاسلام  باغبانی افزود: یک مجلس عزاداری با کیفیت، به دو رکن نیاز دارد: ١-بینش دهی به مستمع توسط سخنرانی توانمند  و ٢-شور دهی به مستمع با مداحی توانمند.

وی در پایان سخنانش به صفت رحمانیت و مهربانی خدای متعال اشاره کرد و گفت: خداوند رحمان، برای برگرداندن غلام سیاه پوست و قاتل حمزه سیدالشهدا(ع) در جنگ احد،سه بار آیه نازل فرمودند. یعنی خدای متعال نسبت به بندگان،رحیم است.

این مراسم با مداحی برادر کربلایی سعید صبح خیز ادامه و سپس با نوحه خوانی و سینه زنی این مداح اهل بیت(ع) خاتمه پیدا کرد.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه