صبح امروز؛

اولین کاروان راهیان نور دانش آموزی گیلان در سال تحصیلی جدید اعزام شد + تصاویر

اولین کاروان راهیان نور استان گیلان در قالب هشت اتوبوس و ۳۵۰ نفر دانش آموز، فرهنگی و راوی و …. به مناطق عملیاتی غرب در استان کرمانشاه اعزام شد.

اولین کاروان راهیان نور دانش آموزی گیلان در سال تحصیلی جدید اعزام شد + تصاویر

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین رهبری نماینده‌ی ولی فقیه در سپاه ناحیه‌ی رشت صبح امروز در مراسم اعزام اولین گروه از راهیان نور استان گیلان در سال تحصیلی جدید ویژه‌ی دانش آموزی دختران، مناطق عملیاتی اردوی جنوب کشور را سرزمین عروج ابدان پاکی دانست که با جانفشانی خود استقلال و عزت را به کشور هدیه دادند.

وی خطاب به دانش آموزان عازم سرزمین های نور خاطر نشان کرد:” شما رهسپار سرزمین نور هستید، جایی که روزی خون بندگان مخلصی با ‘لبیک یا امام ‘ ریخته شد.  شما به محلی رهسپارید که جای راز و نیاز و مناجات شهدای این مرز و بوم بود و امروز محلی برای مناجات با خداست که برای شما به یادگار مانده است.”

نماینده‌ی ولی فقیه در سپاه ناحیه‌ی رشت این سفر را فرصتی معنوی و خاص برای دانش آموزان قلمداد کرد و با بیان اینکه عاشقان مشتاق دیدار خوبانند گفت: راهیان نور مقصدش سرزمینی است که با فتح پیروزی های مردان خدا قلب امام و ملت را شاد کردند،  انگیزه اصلی شهدا استقلال این ملت بود، استقلال به معنی اتکا به خود، سرافرازی و عدم اعتماد به دشمن است.

مدیر کل آموزش و پروش استان گیلان نیز در این مراسم، راهیان نور را فرصتی معنوی برای دانش آموزان استان دانست که به همت ستاد بسیج آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزی و مدیران و معلمان مدارس تحقق یافته است.

مهدی حاجتی افزود:” راهیان نور یک فرصت معنوی است و موجبات آشنایی شما دانش آموزان با مناطق عملیاتی رزمندگان اسلام را از نزدیک فراهم می کند تا بدانید چه کسانی در چه شرایطی از کشور صیانت کردند. بنا بر فرموده‌ی رهبر انقلاب، مناطق عملیاتی جنوب کشور قطعه ای از تاریخ است که هیچ گاه نباید به فراموشی سپرده شود. “

وی همچنین با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه راهیان نور متعلق به شهداست، مسئله ی حجاب در این سفر الهی را یک مسئله‌ی فرا سلیقه‌ای دانست  و گفت: در این سفر معنوی افراد ناخودآگاه آن را رعایت می کنند و این سفر و عزیمت الهی یادگاری است که مسئولیتی بر دوش زائران مناطق خواهد گذاشت که پس از بازگشت راویانی برای دوستان خود باشند.

در حاشیه این مراسم، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید ۳۰ هزار دانش آموز گیلانی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می شوند اظهار داشت: امروز اولین کاروان راهیان نور ویژه ی دانش آموزان دختر نواحی یک و دو آموزش و پرورش شهرستان رشت در قالب هشت اتوبوس و ۳۵۰ دانش آموز، فرهنگی و راوی و …. به مناطق عملیاتی غرب در استان کرمانشاه اعزام شد.

علی رفاهتی افزود: این کاروان از یامانهای شهدای مرصاد، بادی دراز و قصرشیرین دیدن می کنند و نمایش مردان آسمانی برای آنها به اجرا در خواهد آمد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه