پژوهشگر اقتصادی:

FATF سیستم بانکی کشور را در خدمت منافع استکبار قرار می دهد

پژوهشگر اقتصادی گفت: بی تردید بدون توجه به اینکه این کار را چه گروهی انجام داده باشد ، یک کار غلط و دون شخصیت ملت ایران است.

FATF سیستم بانکی کشور را در خدمت منافع استکبار قرار می دهد

به گزارش ۸دی، غلامرضا خانکشی پور ، پژوهشگر اقتصادی و مدرس دانشگاه، در گفتگو با روشن خبر،  در مورد قرار داد FATF ؛ گفت: نظام بین الملل بانکی و پولی در دنیا منحصرا دست صهیونیسم و استکبار است. این ها برای تمامیت خواهی که در این حوزه دارند از روش های تطمیع و  تهدید استفاده می کنند. بعضی از کشورها، سازمان ها و شخصیت ها را با دادن تسهیلات و مشوق هایی، در مسیر منافع استکباری خود قرار می دهند.
وی افزود: اگر تشویق پاسخگو نبود؛ از طریق تهدید و ایجاد تنگناهای مالی و پولی تلاش می کنند؛ آنها را در راستای منافع خود قرار بدهند. به طور نمونه به بسیاری از شرکت ها اعلام می کنند که اگر با ایران که مایلند همچنان تحت فشارهای انواع تحریم قرار داشته باشد، معامله نمایند؛ در لیست به اصطلاح سیاه قرار می گیرند. این اتفاق باعث می شود تا شرکت ها و سازمان ها عملا از ارتباط با نهادها و شخصیتهای ایرانی پرهیز کنند و به این ترتیب از آسیب های احتمالی توسط اسکتبار مصون بمانند که عملا آنان را در خدمت اهداف و برنامه های استکباری قرار می دهد.
خانکشی پور با اشاره به اینکه قرار داد FATF به نوعی است که سیستم های مختلف بانکی را بطور کامل در اختیار اهداف استکبار قرار می دهد، تصریح کرد: قرارداد FATF فراتر از یک تعامل حداقلی برای رفع نیازها است. یک نوع هماهنگی حداکثری با استکبار است و به واقع سیستم بانکی کشور را در خدمت منافع استکبار قرار می دهد.
وی تصریح کرد: به این ترتیب با این قرارداد، سازمان ها و شخصیت هایی ایرانی که فعالیت اقتصادی دارند و توسط آمریکا تحریم شده اند و در لیست سیاه بانکی قرار دارند، توسط بانک های داخلی در داخل کشور نیز تحریم می شوند. و این فی نفسه با شخصیت نظام جمهوری اسلامی و شأنیت ایران هماهنگی و سازگاری ندارد.
این عضو هیئت علمی پژوهشی اقتصاد تاکید کرد: بی تردید بدون توجه به جناح، حزب، دولت و بدون توجه به اینکه این کار را یک بانک یا دولت یا مجلس انجام داده باشد ، یک کار غلط و دون شخصیت جمهوری اسلامی و دون شخصیت ملت ایران است.
خانکشی پور با اشاره به اینکه به لحاظ اقتصادی ما باید این را باور کنیم که یک اقتصاد ۸۰ میلیونی در یک نقطه ویژه بین المللی به همان مقداری که نیاز به اقتصاد بین الملل دارد، اقتصاد بین الملل هم به او نیاز دارد، اظهار داشت: ما در نقطه ای از جهان قرار داریم و دارای شخصیت اقتصادی در دنیا هستیم که بیش از مقداری که به تعامل با دنیا نیازمندیم، اقتصاد دنیا به ما نیاز دارد.
وی افزود: در این رابطه و با توجه به تعامل متقابل بی معنی است که در زمین سلطه حرکت و با قواعد بازی آنها بازی کرده و به صورت نوکر تمام عیار برای نظام پولی بین الملل نقش ایفا کنیم و این در واقع نه با اصول علمی اقتصاد سازگار است ، چون اقتصاد ما به اندازه کافی بزرگ است که بخواهد تعامل متقابل را در پیش بگیرد و نه با شانیت سیاسی و ایدئولوژی کشور و ملت سازگار است که یکی دو بانک بخواهند دست به این بازی نامیمون و نامبارک بزنند.
وی با اشاره به نامه امروز آقای سیف، رئیس بانک مرکزی، خطاب به بانک های کشور، مبنی بر اینکه؛ محدودیت در ارائه خدمات بانکی به استناد تحریم‌های اروپا و آمریکا ممنوع است، خاطر نشان کرد: امیدوارم این نامه صوری نباشد و در عمل این اتفاق بیافتد، زیرا تبعیت از طرح تحریم امریکایی توسط نهادهای پولی ایرانی نه فقط در موارد تحریم شخصیتها و سازمانهای ایرانی در داخل کشور یک اقدام ننگین و زشت است بلکه تحریم شخصیتها و سازمانها و کشورهای غیر از ایران نیز در راستای قدرت بخشی به استکبار امریکایی و صهیونیستی نیز به نوعی همراهی با ظالم است و اقدامی است که همه جناحها و گروه ها و انسانهای خدا جوی باید از آن برائت بجویند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه