رئیس سازمان محیط زیست در دیدار با استاندار گیلان:

دست نیاز ابتکار به سمت ملت دراز شد / حل مشکل پسماند کشور نیازمند همکاری مردم و بخش خصوصی است

رئیس سازمان محیط زیست تلاش‌های صورت گرفته برای ساماندهی پسماند در گیلان را ارزشمند عنوان کرد و گفت : حل چالش پسماند کشور علاوه بر حمایت دولت، نیازمند همکاری و مشارکت بخش خصوصی و مردم است.

دست نیاز ابتکار به سمت ملت دراز شد / حل مشکل پسماند کشور نیازمند همکاری مردم و بخش خصوصی است

به گزارش ۸دی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ظهر امروز در نشستی با استاندار و معاونان وی ضمن تأکید بر لزوم اقتصادی شدن بازیافت و تفکیک زباله، تصریح کرد : با توجه به چالش کشور در حوزه پسماند به ویژه در استان‌های شمالی، ضروری است تسهیلات و حمایت‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران این حوزه در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان محیط زیست همکاری مردم را یکی از مهمترین نیازها جهت حل مشکل زباله در ایران ذکر کرد و افزود: حل چالش پسماند کشور، در کنار برنامه‌ریزی تخصصی کوتاه، میان و بلند مدت و حمایت دولت، نیازمند همکاری و مشارکت بخش خصوصی و مردم است.

معصومه ابتکار اشاره‌ای به مذاکرات صورت گرفته با وزیر اقتصاد برای کمک به  ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران حوزه پسماند و بازیافت داشت و گفت: باید تلاش کنیم تا جمع آوری پسماند برای بخش خصوصی اقتصادی شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تلاش‌های صورت گرفته برای مدیریت و ساماندهی پسماند در گیلان را ارزشمند عنوان کرد و  گفت : اگر چه اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است اما باتوجه به حجم عظیم مشکلات برجای مانده  هنوز تا حصول نتیجه نهایی کار زیادی داریم .

وی با بیان اینکه حل مشکل پسماند استانهای شمالی برای سازمان حفاظت محیط زیست کشور در اولویت قرار دارد  خاطر نشان کرد : آموزش و فرهنگ سازی در این حوزه به ویژه در مورد تفکیک زباله از مبداء و کاهش تولید زباله باید از جمله اولویت‌های برنامه‌ای در این حوزه باشد.

 ابتکار تأکید کرد : ضروری است برای ساماندهی و مدیریت زباله‌های دپو شده در مراکز دفن زباله تعطیل شده استان و بی خطرسازی کامل زباله‌های بیمارستانی و عفونی و ویژه نیز اقدام و برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت پذیرد.

استاندار گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه سطح سرزمینی تحت  پوشش جمع آوری و تفکیک زباله و مدیریت پسماند در ابتدای دولت صفر درصد بود گفت : این آمار هم اکنون به ۷۰ درصد رسیده است و در نظر داریم تا پایان سال به ۱۰۰ درصد برسانیم.

نجفی با اشاره به اینکه مراکز دفن زباله و پسماند نیز از ۵۱ به ۱۵ مرکز رسیده است  افزود : در تالش و لاهیجان نیز در نظر داریم ساخت کارخانه‌ی کمپوست را آغاز کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه جمع‌آوری مناسب پسماند نیازمند فرهنگ سازی است گفت : آموزش مداوم برای فرهنگ سازی در زمینه‌ی مدیریت پسماند ضروری است.

وی همچنین خواستار اختصاص بودجه‌ی زیست محیطی ویژه برای استان‌های شمالی شد و گفت : باتوجه به سفر ده ها میلیون نفر در سال به شمال کشور در زمینه‌ی حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند نیازمند اختصاص اعتبار و بودجه‌های ویژه هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه