از پرونده‌ی فساد کرباسچی تا استیضاح محمدعلی ثابت قدم /شانتاژ رسانه‌ای برای جلوگیری از استیضاح شهردار رشت

در جامعه و ذهن مردم جا انداخته بودند که کرباسچی دزدی کرد ولی کار هم کرد، انگار قحط الرجال است در این مملکت، اینقدر افراد بنجل و فاسد را به خورد این ملت داده اند و تبلیغش را می‌کنند که مردم واقعا فکر کنند اینها نوبر مدیریتند.

از پرونده‌ی فساد کرباسچی تا استیضاح محمدعلی ثابت قدم /شانتاژ رسانه‌ای برای جلوگیری از استیضاح شهردار رشت

به گزارش ۸دی، این روزها شهر رشت حال و هوای دیگری دارد. مرا به یاد دورانی پرهیاهو انداخته که کرباسچی، شهردار تهران را به جرم فساد اقتصادیش محاکمه می کردند و برای انحراف پرونده از مسیر اصلی، شانتاژ رسانه ای وحشتناکی رقم خورده بود. حتی نمایندگان مجلس و رییس جمهور وقت هم برای دفاع از شهردار وارد گود شده بودند.

در جامعه و ذهن مردم هم جا انداخته بودند که کرباسچی دزدی کرد ولی کار هم کرد، انگار قحط الرجال است در این مملکت، اینقدر افراد بنجل و فاسد را به خورد این ملت داده اند و تبلیغش را می‌کنند که مردم واقعا فکر کنند اینها نوبر مدیریتند و اگر نباشند بدبختیم و برای حفظ این افراد باید سیرشان کرد و اجازه خوردن داد تا منت گذاشته و مدیریت کنند!!!

تقصیر هم ندارند دنیایشان مادیست نه معنوی، اعتقادشان پول است و قدرت، چیزی که در مخیله شان نمی گنجد اعتقاد به کار جهادی و فی سبیل الله است، حالا یکبار دیگر در شهر رشت تاریخ تکرار شده، یک مدیر جوان که ماههاست در شهر رشت کارهایی انجام داده و خدماتی داشته و آبادانیهایی برجای گذاشته است.

ولی آیا فقط گشاد دستی در بیت المال و ساخت دهها پارک و چند خیابان و چندین پل هوایی و دهها مورد دیگر نشانه‌ی عملکرد صحیح است؟ البته که از نظر کاری و عملکرد، دیدگاه مثبتی وجود دارد ولی این دیدگاه یکطرفه که می شود همان دیدگاه درباره کرباسچی!

اینکه ناگهان عده ای از افراد معلوم الحال و مسئول و وکیل و نماینده و … کمپین زده و مانند داستان بالا دست به شدیدترین شانتاژ رسانه ای بزنند، در چه عقلی می گنجد؟ اصلا فرض را بر این می گیریم که صدها پرونده تخلفی را که اعضای شورا بر علیه شهردار رشت رو کرده اند کذب محض باشد، ولی اینکه سی چهل نفر مدیر منصوب خود شهردار بنفع او و بدون رعایت سلسله مراتب اداری به استاندارنامه می نویسند و الفبای بروکراسی را ندانسته و ادعای مدیریت هم دارند را کجای دلمان بگذاریم؟

حالا بماند اعلام دریافت پاداشهای پایان سال نجومی توسط شهردار و مدیرانش که خیلی قبلتر از رسوایی افشای فیشهای نجومی دولت اتفاق افتاده بود.

کی قراراست بیاموزیم که هر کارو عملی یک بازخواست و پاسخگویی را درپی دارد؟

کی قراراست بیاموزیم هرجا که پول و ثروت انباشته باشد فساد رابدنبال دارد؟

و کی قراراست بیاموزیم که وظیفه شورا نظارت بر عملکرد شهرداراست تا خدای ناکرده وسوسه های شیاطین وخناسان او را به انحراف نکشاند؟

به هر حال، اینکه برای یک امر قانونی و اختیارات مصوب اعضای شورا (غلط یا درست،به حق یاناحق) به شانتاژ رسانه ای و موضعگیری سیاسیون متوسل شویم، همان کاریست که حامیان کرباسچی برای طفره رفتن از پاسخگویی به اتهاماتش بدان متوسل شده و نهایتا سرشکسته ورسواشدند…

امیدوارم هر چه که هست، در شورا تصمیم گرفته شود نه در حلقه های شبکه های مجازی و امیدوارم مدیریت های شهرمان از نااهلان و نامحرمان، پاک شده و بدست خادمان بی ریا و بی آلایش بیفتد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه