رئیس سازمان آتش نشانی بندر انزلی:

باید از آتش سوزی در برج طاووس عبرت بگیریم/نیروهای ما کمبود تجهیزات آتش نشانی را با جانشان جبران می کنند

رییس آتش نشانی شهر بندر انزلی گفت: باید از آتش سوزی در برج طاووس عبرت بگیریم. نیروهای ما کمبود تجهیزات آتش نشانی را با جانشان جبران می کنند.

باید از آتش سوزی در برج طاووس عبرت بگیریم/نیروهای ما کمبود تجهیزات آتش نشانی را با جانشان جبران می کنند

به گزارش ۸دی، رئیس سازمان آتش نشانی بندرانزلی در گفت و گو با افق انزلی اظهار داشت: ساعت ده صبح روز دوشنبه ۱۴ مطلع شدیم  که برج طاووس منطقه آزاد انزلی طعمه حریق شده است بر همین اساس سازمان آتش نشانی بندرانزلی چهار دستگاه خودرو به محل وقوع حادثه اعزام نمود که کمتر از دوازده دقیقه در منطقه حریق حضور داشتند.

اسماعیل خجسته گفت: بنده نیز به همراه دو دستگاه دیگر در محل آتش سوزی حضور یافتم ، اما در طول مسیر به جهت اینکه دود آتش سوزی از چند کیلومتر دورتر مشاهده می شد ، از مرکز فرماندهی درخواست نمودیم تا خودروهای بنادر و دریانوردی و مرکز استان نیز به محل آتش سوزی در برجهای طاووس منطقه آزاد انزلی اعزام شوند.

وی تصریح کرد: زمانی که ما به منطقه رسیدیم حریق بخش زیادی از ساختمان را در برگرفته بود و البته این موضوع بخاطر سازه های سریع الاشتعالی است که در نمای این ساختمان به کار رفته است.

وی افزود: سازه های درونی ساختمان مانند آکوستیک ،کمپارس و مواد شیمیایی در اینکه حریق گسترش پیدا کند تاثیرگذار بود.

خجسته با اشاره به سختی مهار آتش در بزرگترین برج استان گیلان ،عنوان کرد: به دلیل آتش سوزی در محیط فوقانی برج طاووس دسترسی ما به حریق در  ارتفاع زیاد امکان پذیر نبود و به همین جهت حریق گسترش پیدا کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی بندرانزلی افزود: با توجه به آتش سوزی در منطقه فوقانی این برج مجور شدیم کارکنان خود را به طبقات بالای ساختمان اعزام کنیم و آتش نشانان انزلی با دودهای ناشی از مواد شیمیایی و سمی دچار مصدومیت شدند.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه دود را از بین ببریم تا قدرت دیدمان بیشتر شود به کانون آتش وارد شدیم و درهای بسته در قسمت شمالی  و جنوبی ساختمان را با تبر شکستیم تا هم نور ایجاد شود و دود از بین برود.

خجسته با بیان اینکه بعضی از رسانه ها عکس سه نفر را در بالای برج طاووس منتشر ساختند ، افزود: آتش به آن سه نفر بالای ساختمان کاری نداشت ،حریق بیشتر در بخش نمای ساختمان بود و به بالای ساختمان نمی رسید ، ضمن اینکه راه های مختلفی برای خروج از این ساختمان وجود داشت.

وی با اشاره به ضعف مصالح ساختمانی برج طاووس در مقابل حریق گفت: این موضوع باید درس عبرتی بزرگ برای ما باشد چرا که اگر باقی بلوکهای این ساختمان را با نما و مصالح قبلی کار کنند دور از ذهن نیست که دوباره برج طاووس طعمه حریق شود و میلیاردها تومان خسارت روی دست منطقه آزاد می ماند.

وی تصریح کرد: هیچکدام از تجهیزات ایمنی حریق آنگونه که باید و شاید در برج طاووس کار نشده بود ، سیستم فایر باکس ساختمان فعال نبود ، لوله خشک برای انتقال آب به طبقات بالا وجود نداشت و همه اینها نقصی در ایمنی این ساختمان است و باید برطرف شود.

این مقام مسوول افزود: منطقه آزاد باید از مصالحی استفاده کند که در مقابل آتش و حرارت مقاوم هستند و در صورت آتش سوزی دودهای سمی و شیمیایی از آنها متساعد نمی شود ، ضمن اینکه منطقه آزاد انزلی سازمان بی پولی نیست و می تواند به جهت مدیریت بهتر حوادث یک نردبان هیدرولیک برای اطفاء حریق در ساختمانهای بلند مرتبه تهیه نماید.

وی تصریح کرد: ما بارها در خصوص کمبود تجهیزات در آتش نشانی انزلی گلایه نمودیم و درخواستهای متعددی برای تجهیز سازمان آتش نشانی داده ایم ،اما این تجهیزات بسیار پر هزینه هستند و خرید آنها از عهده ما خارج است ، بنابر این برای جبران این کمبود بر روی خود ایمنی ساختمانها سرمایه گذاری نموده ایم.

اسماعیل خجسته گفت: الحمد الله بحث خود ایمنی ساختمانها و الزام سازندگان به استفاده از تجهیزات اطفاء حریق در بندرانزلی روند رو به رشدی را طی می مند.

وی با ابراز ناخرسندی از فقر تجهیزات در سازمان آتش نشانی بندرانزلی افزود: بنده از با صدق دل می گویم ،کارکنان ما کمبود تجهیزات و امکانات را با جان خودشان جبران  می کنند و همیشه از غیرت خودشان مایه می گذارند.

وی همچنین در خصوص تجهیزات سازمان آتش نشانی منطقه آزاد انزلی عنوان کرد: خرید تجهیزات آتش نشانی در منطقه آزاد باعث می شود که ضمن مدیریت بهتر اینگونه آتش سوزی های بزرگ ، این سازمان بتواند در صورت آتش سوزی در شهرهای مجاور به آنها کمک کند.

رئیس سازمان آتش نشانی بندرانزلی خاطرنشان کرد: خیرین زیادی هستند که در عرصه مدرسه سازی ، بهداشت و کمک به بیماران هزینه های زیادی انجام میدهند ، توصیه و درخواست بنده این است که خیرین نگاه ویژه ای به آتش نشانی بندرانزلی داشته باشند و برای خرید تجهیزات به ما کمک کنند چرا که هرچه سازمان آتش نشانی از نظر تجهیزات توانمند تر باشد ایمنی شهر در مقابل حوادث افزایش می یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه